Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köpa vin mellan Nantes och Angers

Hej,
jag var nyligen i Nantes och gjorde en utflykt längs Loire till Angers. Hittade en trevlig affär i Savennières där jag kunde köpa lite vin. Men annars hittade jag inga bra vinhandlare. Har någon här några tips kanske?
Tack i förväg, Jürgen
 

jrick

Medlem
www.winenot.fr verkar ha en fysisk butik i Angers. Så om du gillar viner mer åt det naturliga hållet verkar det vara en rekommendation. Har aldrig besökt området så kan inte hjälpa dig mer än så.
 

chambertin

Medlem
Hej,
jag var nyligen i Nantes och gjorde en utflykt längs Loire till Angers. Hittade en trevlig affär i Savennières där jag kunde köpa lite vin. Men annars hittade jag inga bra vinhandlare. Har någon här några tips kanske?
Tack i förväg, Jürgen
Här kan du kolla de retailers som finns listade på Wine-searcher för Pays de la Loire:
https://www.wine-searcher.com/biz/stores/france/pays de la loire?s=1

Sen finns det ju som du säkert vet flera vindistrikt i området med t.ex Savennières och Quarts des Chaumes (söta) (båda i närheten av Rochefort-sur-Loire men på olika sidor av Loire) och väldigt många säljer säkert sina viner direkt.

Rekommenderar ett inköp av Guide Hachette (bok eller abonnemang på nätet för senaste info) där massor med domäner finns listade med info huruvida dom tar emot besök/säljer direkt/språkkunskaper m.m.
 
Trådskapare
J
Tack för tipset om Guide Hachette, det kände jag inte till! Och att wine-searcher har denna funktion visste jag inte heller, mycket bra det.
 
Last edited:
Toppen