Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Ida

Medlem
Hej,

Jag är på jakt efter personer som precis köpt en vingård alternativt är i startgroparna för att göra det.
Finns det möjligen någon sådan här? :)

Ha en magisk dag!
 
Hej,

Jag är på jakt efter personer som precis köpt en vingård alternativt är i startgroparna för att göra det.
Finns det möjligen någon sådan här? :)

Ha en magisk dag!
Vilken härligt livsbejakande och öppet ställd fråga! På temat har man sagt A... - får jag vara så nyfiken i en strut att fråga i vilket syfte du är på jakt efter vingårdsägare, presumtiva eller redan besuttna sådana? Är du själv på g att köpa vingård? Eller journalist?
at any rate, Bonne chance! Jag har själv ännu inte lyckats i denna nobla föresats och kan ärligt säga att jag inte direkt är i startgroparna heller, så kan tyvärr inte ge några tips eller råd i denna riktning.

Edit: såg dina hashtags. Om du vill jobba på vingård så är det inget krav att känna någon, finns massor med ställen du kan höra av dig till. Sikta högt och var inte blyg men var beredd på att det första året kanske man får börja som "cellar rat".
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Kan inte påminna mig att jag sett några på det här forumet som producerar vin. De som helt eller halvt jobbar med vin och finns här, brukar vara importörer, skribenter, jobba i butik eller jobba på restaurang.

Är du intresserad av vinproduktion i Sverige bör du nog snarare kontakta Föreningen Svenskt Vin ( http://svensktvin.se ) som organiserar de hel- och halvkommersiella svenska producenterna och vissa glada hobbyproducenter. Jag har aldrig sett någon därifrån som också skriver här, men provar ibland med en av hobbyproducenterna.

Om du funderar på att köpa en vingård i en etablerat vinproducerande land så skulle jag vilja påpeka det gamla talesättet "the only way to make a small fortune in the wine business is to start with a big one". ;)
 

Magikern

Medlem
Hej,

Jag är på jakt efter personer som precis köpt en vingård alternativt är i startgroparna för att göra det.
Finns det möjligen någon sådan här? :)

Ha en magisk dag!

Prova att kontakta Carl-Otto Ottergren på Köpingsberg. Han har vingård för Mousserande i Sverige pga att det var lite för saftiga priser på vingårdar i Champagne. Han är mig veterligen inte aktiv här men är mycket lättpratad på telefon så du kan googla honom. :)
 
Toppen