Köpa vit rioja, ffa tondonia

Diskussion i 'Vin' startad av john b, 15 mars 2019.

1. john b

john b Medlem

Min låda med tondonia blanco reserva 2003 börjar ta slut och jag blir lite nervös. Vill ju inte vara utan detta fantastiska passartillalltvin.

Systembolaget ger inte napp för senare årgångar. Och på Internet ser jag mest slutsålt och dessutom hos för mig okända vinhandlare som jag mest blir nervös av #trygghetsnarkoman.

Vart skulle ni vända er för att köpa detta honungsfärgade gull? Tips emottages tacksamt.
    Om ni tycker jag borde prova annan vit rioja i samma kvalitetsnivå blir jag också tacksam för input.

Skrutt, Daniel A, Carinasomm och 1 annan gillar detta.
  2. Carinasomm

Carinasomm Medlem

danryd, Daniel A, john b och 4 andra gillar detta.
  3. nickle

nickle Medlem

Jag var också intresserad! Har en flaska 2004 i källaren men har inte druckit vinet tidigare. Blir så stort om det inte går att få tag i fler flaskor. Tänk om det är jättegott! :/

Hur som så mejlade jag importören Janake och fick ett supertrevligt svar nu. Det kommer tydligen 360 flaskor 2005 den 5 april och 360 flaskor Gravonia Crianza Blanco 2009 den 6 september.

Goda nyheter men det lär väl bli klickrace!

Wintermute, Daniel A, john b och 1 annan gillar detta.
  4. john b

john b Medlem

Tjohoo! Gör jag såklart gärna. Men om j asg stöter på en sådan rolig vinlista irl kommer jag beställa något jag aldrig druckit innan.
    Nästa gång jag har tid över i Sthlm kommer jag definitivt och hälsar på

Carinasomm gillar detta.
  5. john b

john b Medlem

Sedärja kul!
    Jag tänker hänga på onlinelåset och i värsta fall kasta mig i bilen till bolaget. Skriver upp datumet. Tackar.

nickle gillar detta.
  6. Daniel A

Daniel A Medlem

Första gången jag sett någon kalla det här ett "passartillalltvin". Det gör mig glad i själen!

Alltså, seriöst. Vem fan köper 1946 Toro Albala, Don PX på MAGNUM?!?! Helt galet.

Kul vinlista - får försöka svänga förbi någon gång!

Stort tack för info!

Carinasomm, Wintermute, john b och 1 annan gillar detta.
  7. gece

gece Man vänjer sig.

Så är det hos mig också! Grymt allround!
    Ska jag vara ärlig kan jag se dig göra det ;)

Silex, Carinasomm och Vingubben gillar detta.
  8. danryd

danryd :)

Tror vi va fler som tänkte så :)

Silex, Carinasomm, Vingubben och 1 annan gillar detta.
  9. gece

gece Man vänjer sig.

Lite besvärande att det börjar blir klickrace på Tondonia. Det vore ju väldigt fint om priserna höll sig där de är...

MagnusH70 gillar detta.

Dela sidan