Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köpråd av vinkyl

speffy

Medlem
Har under en längre tid funderat fram och tillbaka på att köpa en vinkyl alternativt bygga en vinvägg/rum i källaren.
Hittade en vinkyl i passande mått så tänkte höra om någon har erfarenhet av denna kyl eller har förslag på något likvärdig eller bättre.
Kylen jag hitta heter Vestfrost Winepartner VKG 571
https://vinlagring.se/vkg-571.html
 
Är utrymmet du har 60*60? Min känsla är att det är lite litet för vinlagring, men det är en högst personlig reflektion. Köpte själv detta som är 70*70 Vintec Noir V300 SG e - Vinlagring.se (tyvärr redan fullt). Har flyttat skåpet från källaren i hus till köket i lägenhet och har följande reflektioner på det som kan vara allmänna parametrar att fundera på. Går fläktarna hela tiden, de gör de i mitt skåp. håller de ca 40 dB som anges och är helt ok. Däremot när min kompressor går igång så låter skåpet alldeles för mycket vilket jag håller på att jobba med, ca 55dB.
När jag läser texten på ditt skåp blir jag också lite förvirrad eftersom de fokuserar på serveringstemperatur, vilket hör hemma i en vinkyl. mitt skåp står på 13 grader rödvin brukar tas direkt därifrån och vita landar oftast i kylen först.
 
Trådskapare
S

speffy

Medlem
Jag tänkte ha kylen i hörnan på vardagsrummet och vill helst inte att den ska sticka ut mycket mer än 60cm från väggen. Jag tror inte det hade varit direkt märkbart med 63 cm heller som mQuvee kylen är.
Att den bara rymmer drygt 100 flaskor känns helt okej i nuläget. Skulle det bli för litet med tiden så får jag gå på projektet med ett vinrum i källaren och ha kylen som en serveringskyl :)

Största frågan i nuläget är om mQuvee är ett bättre skåp än Westfrost.
Hittar inte så mycket info om just Westfrost vilket gör mig lite skeptisk.
 
Trådskapare
S

speffy

Medlem
Ja där stod att man bör ha 10 cm som minimum men fick svar från vinkylen support att VKG 571 kylen även ventilera framtill så det var inte så viktigt på just den bara där var en liten luftspalt så den inte stod dikt.
 
Trådskapare
S

speffy

Medlem
Ja där stod att man bör ha 10 cm som minimum men fick svar från vinkylen att det inte var så viktigt VKG kylen
Om du ska köpa ifrån vinkylen.se så missa inte rabattkoden som @buteljen la in under deals ,tryffelsvinet15 ger dig 15% rabatt
Tack för omtanken.
Jag såg det så därför blev jag ännu mer intresserad av att beställa.
Det blev att jag slog till på mQuvee :)
 
Toppen