Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Komfortkyla för vinrum

buteljen

Medlem
Nu är bygget på G :D. Rummet blir ca 15 m3. Tusen tack för all input!! #excited

1652437193860.jpeg

Nu är bygget på G :D. Rummet blir ca 15 m3. Tusen tack för all input!! #excited

Visa bifogad bild 26276
Hur mycket vin räknar du med att källaren kommer att rymma? Jag fick förmånen att titta på att bygga en vinkällare för vår förening. Men jag har stora problem med kapaciteten då mitt skåp rymmer ca 240 flaskor och jag givetvis skulle vilja öka till kanske 500 flaskor. Men då får ingen annan i föreningen någon plats för sina flaskor ;) (grov överdrift)

buteljen

Medlem
Hur mycket vin räknar du med att källaren kommer att rymma? Jag fick förmånen att titta på att bygga en vinkällare för vår förening. Men jag har stora problem med kapaciteten då mitt skåp rymmer ca 240 flaskor och jag givetvis skulle vilja öka till kanske 500 flaskor. Men då får ingen annan i föreningen någon plats för sina flaskor ;) (grov överdrift)
Om jag använder https://isoco.de/en/products/winebox/ som system så får jag in drygt 2000 flaskor efter väggarna. Mittengången blir då ca 100 cm så där kan man också fylla på med lådor om/när det behövs :D

winebox-slider-3.jpg

Last edited:
Om jag använder https://isoco.de/en/products/winebox/ som system så får jag in drygt 2000 flaskor efter väggarna. Mittengången blir då ca 100 cm så där kan man också fylla på med lådor om/när det behövs :D

smart, den har jag inte sett. tittar lite närmre på den. Då får jag faktiskt in ca 500 flaskor på 1 meters bred och 2,5 meters höjd
Har du en bra leverantör? pris?

Last edited:
Toppen