Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Kondens i vinkyl

Upptäckte till min stora fasa att vinkylen, en Climadiff142, var plaskblöt av kondens. Har haft kylen stående på samma plats i åtta månader och det här verkar kommit nu i veckan. Någon annan med liknande erfarenheter?
 

Attachments

  • IMG_1253.jpg
    IMG_1253.jpg
    77,6 KB · Visningar: 374
Att det blir en pöl har jag inte varit med om. Däremot har jag varit med om att pappkartonger blivit dyngsura. Detta berodde på att kartongerna i fråga låg tryckta intill kanten på kylen och de därför samlade upp vätska från de fuktiga väggarna. Skulle kunna tänka mig att fenomenet du upplever skulle kunna bero på samma sak om det är så att du har kartonger tryckta mot bakre väggen av kylen. Att sedan kartongerna helt enkelt droppar för att de blivit för blöta. Har du några kartonger innerst i kylen kanske?
 
Trådskapare
L

Lars-Göran

Medlem
Att det blir en pöl har jag inte varit med om. Däremot har jag varit med om att pappkartonger blivit dyngsura. Detta berodde på att kartongerna i fråga låg tryckta intill kanten på kylen och de därför samlade upp vätska från de fuktiga väggarna. Skulle kunna tänka mig att fenomenet du upplever skulle kunna bero på samma sak om det är så att du har kartonger tryckta mot bakre väggen av kylen. Att sedan kartongerna helt enkelt droppar för att de blivit för blöta. Har du några kartonger innerst i kylen kanske?

Inga kartonger.. bara vanliga flaskor. Ser att bakre väggen är väldigt fuktig och att det faktiskt har fryst kondens på ett ställe där en flaska har legat emot väggen. Men det borde väl inte vara så kinkigt?
 

sunqan

Vinös
Jag har haft kondens "problem" på botten av både ett cylinda och ett climadiff. Har lagt lite stålpinnar längst ner (skåpen saknar hylla där) och skåpen lutar nu liite framåt.
 
Toppen