Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

La Maison Penet

MB2014

Medlem
Franska Vinkompaniet säljer champagne från en producent som heter La Maison Penet, varumärkena är t ex Penet Chardonet och Alexandre Penet. Jag hittade en artikel från BK wine som hyllade producenten men inte så mkt skrivet här vad jag kan hitta.
Nån som har testat och som kan dela med sig av kunskap, bra eller dålig?
 

Skaggs

Medlem
Franska Vinkompaniet säljer champagne från en producent som heter La Maison Penet, varumärkena är t ex Penet Chardonet och Alexandre Penet. Jag hittade en artikel från BK wine som hyllade producenten men inte så mkt skrivet här vad jag kan hitta.
Nån som har testat och som kan dela med sig av kunskap, bra eller dålig?

Har aldrig testat men var i kontakt med firman inför ett eventuellt besök längre fram i år. Fick bl.a. deras prislista för köp på plats med alla deras olika buteljeringar. Vill du ha så skicka din mail i PM så mailar jag över.
 

Esko

Medlem
Har druckit penet-chardonnet Grand cru terroir et sens , minns den inte som dålig, men gjorde inget större intryck den kvällen. Var dock som uppvärmning till en rejälare provning så kanske därför.
 
Toppen