Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Laga fyrarätters lunch med champagner och vinmakaren hos Champagne Lombard!

Vinia

Leverantör
Hej på er vinvänner!

Vi har fått två avhopp till ett Champagneevent nästa måndag och jag tänke att två av er som är inne på detta forum skulle kunna få chansen att delta utan kostnad. Det blir även kul för vår vinmakare som är på plats om han kan få lite kvalificerade vinfrågor ;)

Skicka ett mail till Hampus@vinia.se/Jonas@vinia.se så lägger vi in er i listan. Det gäller för två personer och de som först svarar får platserna.

Info om eventet:
Laga fyrarätters lunch med champagner och vinmakaren hos Champagne Lombard!

Christophe Pitois, vinmakare hos Champagne Lombard kommer till Stockholm på en blixtvisit.

Vi har nöjet att erbjuda några av Vinias vänner att komma till PS Matsal, Nytorgsgatan 42 för att mellan 11.00-14.00 måndag den 14/5 laga en fyrarätters lunch och prova fyra champagner till dessa. Ciceron till vinerna är vinmakaren själv, Christophe Pitois och den välrenommerade kock står hjälper oss i köket är Per Gustafson.

Meny

Smörbakad sparris på syrad äggkräm med sikrom och krispig gurka
Eldad Ålandsregnbåge med sotad aubergine och jalapenocurry
Variation på kusttorsk med krämig vitbeta, vattenkrasse och snabbpicklad tomat
Ostar

Viner
Champagne Lombard Brut Référence
Champagne Lombard Extra Brut Premier Cru Blanc de Noir, art nr 7921, 299 kr
Champagne Lombard Brut Nature Grand Cru Blanc de Blancs
Champagne Lombard Brut Rosé Premier Cru

Låter väl kul och gott ;)

Mvh Hampus (Vinia)
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Väldigt roligt att ni öppnar en dörr och bjuder in oss! Låter hur kul som helst, tack för inbjudan. :)

Jag personligen kan inte gå då jag är föräldraledig och har svårt att få barnvakt. Hoppas att någon annan känner sig manad.
 
Toppen