Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lagring på display hylla

Oskar.H

Medlem
Hej!

Jag har en display hylla i mitt vinlagringskåp DIVA – DVA180G. När man har sina flaskor på display hyllan så ligger dem inte mer och ingen väska ligger mot korken. Hur mycket skada gör det om de står upp en längre stund gemfört med att ligga ner? Måste man vända/röra på dem nån gång i månaden? Det jag behöver lite hjälp med att förstå.

Fortfarande rätt ny i detta så har mycket att lära mig. Finns bild så det blir lättare att förstå.

// Oskar
 

Attachments

  • IMG_20190508_180206.jpg
    IMG_20190508_180206.jpg
    26,4 KB · Visningar: 300

Mattias Schyberg

Administratör
Rimligtvis kan det påverka korken om flaskan blir stående på displayhyllan under riktigt lång tid, men det lär nog kräva en del år gissningsvis.

Vin med skruvkork har inte det problemet om du har såna flaskor att ställa där?

En annan enkel lösning är att använda displayen för viner som ska drickas i relativ närtid medan långliggarna begravs djupt in i skåpet. Det är ju dumt att ha sina godsaker för lättillgängliga! :)
 

Poussard

Medlem
Champagne bryr sig inte heller om om de ligger ned eller ej, enligt vad jag förstår, så skruvkork, kapsyl, mousserande (om du tror på den teorin) och i annat fall närkonsumerat och du borde va home safe. Jag har samma ”problem” och jag kör på ovanstående.
 
Trådskapare
O

Oskar.H

Medlem
Rimligtvis kan det påverka korken om flaskan blir stående på displayhyllan under riktigt lång tid, men det lär nog kräva en del år gissningsvis.

Vin med skruvkork har inte det problemet om du har såna flaskor att ställa där?

En annan enkel lösning är att använda displayen för viner som ska drickas i relativ närtid medan långliggarna begravs djupt in i skåpet. Det är ju dumt att ha sina godsaker för lättillgängliga! :)
Tack så mycket för svaret. Har två st med skruvkork och de står där redan. Det är helt sant men roligt att se de fina vinerna man har fått tag på. :)

Champagne bryr sig inte heller om om de ligger ned eller ej, enligt vad jag förstår, så skruvkork, kapsyl, mousserande (om du tror på den teorin) och i annat fall närkonsumerat och du borde va home safe. Jag har samma ”problem” och jag kör på ovanstående.
Men det låter perfekt, hade varit kul att ha lite olika sorters vin där uppe och inte bara rött. Tack för svaret!
 
Toppen