Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Låt oss dela en pava April 2022 - 94370 La Malinche 2019

Hur bra var månadens vin?

  • 95-100 Klassiskt, ett stort vin

    Votes: 0 0,0%
  • 90-94 Exceptionellt, ett vin med överlägsen karaktär och stil

    Votes: 9 23,7%
  • 85-89 Mycket bra, ett vin med speciella kvaliteter

    Votes: 7 18,4%
  • 80-84 Bra, ett välgjort vin

    Votes: 0 0,0%
  • 75-79 Mediokert, ett drickbart vin med ett antal skönhetsfel

    Votes: 0 0,0%
  • 50-74 Kan inte rekommenderas

    Votes: 0 0,0%
  • * Deltar inte, men vill se omröstningen!

    Votes: 22 57,9%

  • Total voters
    38
  • Poll closed .

The Wall

Medlem
Ja, stämmer! KK Wine i Danmark är ny importör för mig där. Vet inte om han skickar till Sverige, men det tror jag nog han gör. Kollar med Kenneth och återkommer!

Och Vinunic har nu utfäst sig att ta in lite av min röda Zinfandel, den White Zinfandelen (kul vin) samt även lite av det sista Flame Tokay'n. Jag ska framföra intresset om en blandlåda.
Går det att få med någon riesling, picpoul och marsanne i blandlådan också? Det vore grymt.
 

Adam Frisch

Vinmakare
Jodå han skickar till Sverige.
Precis - kollade just, så det ska inte vara nåt problem.

Kenneth/KK tog in en hel del av min Chardonnay, men den är nog redan förbokad till en restaurang, så inte säker på den kommer hamna i webshopen. Men sen tog han lite av min Riesling, mina Missions, min Zweigelt, min Zinfandel och även lite av min skin-contact Milk Fed 2 Petit Manseng. Inte säker på när han börjar sälja dom.
 

The Wall

Medlem
Dom har inte nappat på dom i Sverige. Antar att det kanske är lite svårsålt med Riesling och franska typer från nya världen etc. Jag snackar just nu med en tysk importör och han sa uttryckligen: "Do NOT send me your Rieslings", haha.:)
Tyskar förstår sig uppenbarligen inte på riesling. Eller så är de livrädda för konkurrens.
 
Toppen