Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Låt oss dela en pava över nätet - juni 2016 - Marc Hebrart (77249)

Hur bra var månadens vin (pris är inte en faktor)?

  • 95-100 Klassiskt, ett stort vin

  • 90-94 Exceptionellt, ett vin med överlägsen karaktär och stil

  • 85-89 Mycket bra, ett vin med speciella kvaliteter

  • 80-84 Bra, ett välgjort vin

  • 75-79 Mediokert, ett drickbart vin med ett antal skönhetsfel

  • 50-74 Kan inte rekommenderas

  • Deltar inte men vill se omröstningen!


Resultat är endast synlig efter lagd röst.

magnum

Epernay, Frankrike
Tack för förtroendet @Deppodi, det känns som att när jag nu själv har ansvaret måste välja något som är möjligt att få tag på även i Epernay och samtidigt ta tillvara möjligheten att framstå som lite extra omtänksam och romantisk.
Så det måste bli Champagne Rose!
Marc Hebrart Rose, en odlare från Mareuil sur AY som under de senaste åren höjt kvaliten ordentligt på sina champagner.

Beställ idag (skall finnas i lager enl. importören).
@Mattias S är du vänlig och ordnar det tekniska.

Santé!
 

Mattias Schyberg

Administratör
Tack för förtroendet @Deppodi, det känns som att när jag nu själv har ansvaret måste välja något som är möjligt att få tag på även i Epernay och samtidigt ta tillvara möjligheten att framstå som lite extra omtänksam och romantisk.
Så det måste bli Champagne Rose!
Marc Hebrart Rose, en odlare från Mareuil sur AY som under de senaste åren höjt kvaliten ordentligt på sina champagner.

Beställ idag (skall finnas i lager enl. importören).
@Mattias S är du vänlig och ordnar det tekniska.

Santé!
Omröstning är tillagd och vinet är beställt! Kul skall det bli. :)
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Kul! Tror att det ligger en eller möjligtvis två flaskor hemma redan. Får kolla upp det i kväll när jag kommer hem. Min CT är så långt ifrån uppdaterad den kan vara. Lika färsk och relevant som Tutti Frutti på TV3. Om inte så blir det att beställa!
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
p.s magnumflaskan på Special Club är så läcker!
image.jpeg


Instämmer :):cigarr:
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Fel Hebrart, väl?
Ja, hur ligger det till med det egntligen? Som jag förstår så är Marc pappan och JP sonen. Men om det är samma hus eller olika vet jag inte.
Vet bara att magnumflaskan med special club är för djävla snygg och de andra årgångarna av sc har varit riktigt fina!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Kul! Tror att det ligger en eller möjligtvis två flaskor hemma redan. Får kolla upp det i kväll när jag kommer hem. Min CT är så långt ifrån uppdaterad den kan vara. Lika färsk och relevant som Tutti Frutti på TV3. Om inte så blir det att beställa!
Vi importerade ju den på APW, det är en bra producent och en skön rosse. Underskattad producent med grym frukt och gift med dottern på Diebolt (är det väl @magnum ?)
 

gece

Man vänjer sig.
Beställt! Tillsammans med en Rive Gauche Rive Droit, får se om -10an är i paritet med -08an jag provade i vintras...
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Ja, hur ligger det till med det egntligen? Som jag förstår så är Marc pappan och JP sonen. Men om det är samma hus eller olika vet jag inte.
Vet bara att magnumflaskan med special club är för djävla snygg och de andra årgångarna av sc har varit riktigt fina!
JP är ett andra varumärke. Samma innehåll. :)
 
Toppen