Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Le Bon Canon, Kungsholmen Sthlm

Boletus

Medlem
Gick ikväll på vinväns inrådan på Wijnjas nystöpta restaurang Le Bon Canon på Scheelegatan. Riktigt bra vinlista med modesta påslag (blev en Pegau 2015 som var riktigt trevlig) och väldigt bra och gedigen mat för rimlig peng (500 fast pris för tre rätter). Allt var verkligen BRA utan att vara lysande och ibland är det precis det man vill ha. Ett ställe att göra till stamkrog. Tog tyvärr inga bilder på maten.

Anledningen till att jag skriver detta är att vi var enda matgästerna en fredagkväll, även om ett par tillkom senare. Stället förtjänar bättre än att vara så glest med gäster och jag hoppas att det bär sig då jag väldigt gärna går dit igen. Disclaimer: jag har inga som helst kopplingar till stället.

received_1159002118449089.jpeg
 

Drucket

Medlem
Jag kan bekräfta att Le Bon Canon har en mycket trevlig vinlista som man kan fynda i. Synd att det var glest med gäster, de är värda fler besök, men om det är någon tröst så höll de en Jura-middag för ca 20 pers i källaren i fredags, precis under Bon Canon, så jag tror ändå kvällen gick med vinst. (Jag ska försöka orka få ihop lite smaknoteringar från middagen, det var mycket intressant viner.)

wijnjas_jura_provning.jpeg
 

Drucket

Medlem
Jag offrade mig för vetenskapen och gjorde ett stickprov hos Le Bon Canon i går kväll. Det går ingen nöd på dem. Det var fullsatt när vi kom och fullsatt när vi gick tre timmar senare. Folk tycks komma dit för vinlistan, med rätta då den är full med fynd. Det var inte många "husets vita" i glasen, däremot stod det gamla flaskor med Barolo, Côte-Rôtie, Jura-vin från Labet, och Chambolle-Musigny på grannborden. Själva drack vi bl.a. en suverän 2015 Occidental Pinot Noir SWK. Smaknotiser kommer.
 
Toppen