Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Le pergole torte

Hej!

Startar mitt första ämne här med att jag blivit lite förälskad i sangiovese från le pergole torte. Köpt lite på auktion genom åren men fått tag på så lite att det gör ont att öppna flaskorna. Någon som har tips på vart man kan få tag på några flaskor till rimligt pris?
 

Attachments

  • 9B75C40B-6422-4188-9776-572BCFE0A78D.jpeg
    9B75C40B-6422-4188-9776-572BCFE0A78D.jpeg
    46,8 KB · Visningar: 167

sunqan

Vinös
Hej!

Startar mitt första ämne här med att jag blivit lite förälskad i sangiovese från le pergole torte. Köpt lite på auktion genom åren men fått tag på så lite att det gör ont att öppna flaskorna. Någon som har tips på vart man kan få tag på några flaskor till rimligt pris?

Välkommen.
Det hänger på vad du menar med rimligt...

Kan börja med att tipsa om www.wine-searcher.com, mycket bra söksida.
Enligt deras "pro"-version är det >50 handlare i europa som säljer 2017 med ett snittpris på 1516 kr inkl lokala skatter
Om du inte betalar för "pro" ser man ett begränsat urval, men man brukar få fler träffar om man väljer ett land. Tyska och italienska handlare verkar vara billigast, sedan brittiska

https://www.bremerwein.de/wein/le-pergole-torte.html?___store=mobil
http://www.bacchus-vinothek.de/
Är de två första eu-träffarna. Båda ligger runt 116-117 eur och man får inte köpa obegränsat antal (max 3 hos bremer wein)
Har inte handlat hos nån av dem och vet inte om de skickar till sverige
 

Jesper L

Medlem
Hej!

Startar mitt första ämne här med att jag blivit lite förälskad i sangiovese från le pergole torte. Köpt lite på auktion genom åren men fått tag på så lite att det gör ont att öppna flaskorna. Någon som har tips på vart man kan få tag på några flaskor till rimligt pris?
Skicka in en önskan hos Fanwine och hoppas det blir något av det.
 
Trådskapare
A

Antoni Daoud

Medlem
Såhär bra gick det..
 

Attachments

  • 51A62FFC-5072-4CB6-A13E-60B9D53B4EB6.png
    51A62FFC-5072-4CB6-A13E-60B9D53B4EB6.png
    137,5 KB · Visningar: 263

jalvemo

Medlem
Har själv försökt att bunkra upp lite Torte till rimligt pris, men utan någon större lycka. Jag köper mina när jag är i Italien. Har hittat lite enstaka flaskor i större butiker i Chianti, för 60-70€, å då köpt allt kag kommit över. Men det var inte det svaret du sökte.... upplever denna som dyrare utanför Italien, och snabbt stigande....
 
Trådskapare
A

Antoni Daoud

Medlem
Har själv försökt att bunkra upp lite Torte till rimligt pris, men utan någon större lycka. Jag köper mina när jag är i Italien. Har hittat lite enstaka flaskor i större butiker i Chianti, för 60-70€, å då köpt allt kag kommit över. Men det var inte det svaret du sökte.... upplever denna som dyrare utanför Italien, och snabbt stigande....
Ja det är ju optimalt :) också handlat en del av de jag har i Italien men de är inte så vanliga där nere heller. Har lyckats köpa en del från Tyskland för 90-100 euro per flaska men de har blivit dyrare och svårare att få tag i senaste åren..
Jakobsson & Söderström är förövrigt importörer här i Sverige men allt går till restaurang.
 

jrick

Medlem
Ja det är ju optimalt :) också handlat en del av de jag har i Italien men de är inte så vanliga där nere heller. Har lyckats köpa en del från Tyskland för 90-100 euro per flaska men de har blivit dyrare och svårare att få tag i senaste åren..
Jakobsson & Söderström är förövrigt importörer här i Sverige men allt går till restaurang.
Gör det även nu i Coronatider? Kan vara värt att kolla, mycket sånt som brukar gå till restaurang har gått att privatimportera i år.
 
Trådskapare
A

Antoni Daoud

Medlem
Gör det även nu i Coronatider? Kan vara värt att kolla, mycket sånt som brukar gå till restaurang har gått att privatimportera i år.
Tack för tips! 2016 är slut i lager och 2017 får de till hösten. Får försöka igen då.
 
Toppen