Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lite skamlös egenpromotion – vernissage 3 oktober.

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Jag ska ha min första fotoutställning den 3 oktober på Tobbo Galleri, Tjärhovsgagan 19, på Söder i Stockholm.

Vi får se om jag lyckas få någon glad människa att sponsra med något smarrigt att dricka, men i vilket fall som helst så ligger det behagligt nära både Gondolens vinbar, Gaston och the Burgundy om någon vill göra en vinexkursion av det hela.

Alla anledningar att njuta är anledningar goda som någon. Som någon vis man en gång svamlade ihop.

Utställningen kommer att hänga i minst en månad, så det finns tillfälle att se den även senare såklart.

Mer info finns på Fajsbök!

Edit: och nu här!

Lördagen 3 oktober är det vernissage på Tobbo Galleri, Tjärhovsgatan 19 på Södermalm. (in english below.)

Jag tror inte ni riktigt förstår hur spännandestressandehärligt det här är. Spännande för att det är sjukt spännande att få höra vad mina nära och kära, vänner och bekanta och fullkomliga främlingar kommer att säga – om något. Stressande; för jag tror faktiskt inte att ni riktigt inser hur jävla svårt det är att plocka ut bilderna till det här. Jag nöter, blöter och stöter; frågar, plågar och tvingar fram kommentarer och åsikter från alla som kan tänkas ha dem – tack för att ni står ut med mig. Och härligt… ja… jag tar ut segern lite i förskott här, men jag hoppas. Såklart.

Det kommer att bli grymt och du kommer att göra det ännu grymmare genom att dyka upp. Det är faktiskt inte samma sak om inte just du kommer.

Plats: Tobbo Galleri, Tjärhovsgatan 19. På Söder. Var annars?
Datum: Lördagen 3 oktober.Tid: 12 till 17 känns väl lagom? Om det behövs så kör vi öppet lite längre.

Utställningen produceras tillsammans med ProCenter.

Jimmy
 
Last edited:

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
En bra anledning att skaffa barnvakt, bjuda ut sambon på fotoutställning och införskaffa lite vuxenpoäng.

Vilken tid börjar kalaset för oss som bojkottar Zuckerberg och NSA.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
En bra anledning att skaffa barnvakt, bjuda ut sambon på fotoutställning och införskaffa lite vuxenpoäng.

Vilken tid börjar kalaset för oss som bojkottar Zuckerberg och NSA.

Man är välkommen från klockan 12:00. Tänkte köra mellan 12 och 17, känns som en bra, rund tid. :)

Uppdaterar ursprungsposten med lite mer info. Det borde jag ha tänkt på från början.

//J
 

Larseman

Medlem
Jag bjöd in min fru (som har ett stort fotointresse) via FB-eventet och hon fick en smärre chock :D Vilken underbar bild!
Hon är dock på annat håll den dagen men jag kanske tittar förbi :)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Jag bjöd in min fru (som har ett stort fotointresse) via FB-eventet och hon fick en smärre chock :D Vilken underbar bild!
Hon är dock på annat håll den dagen men jag kanske tittar förbi :)
:)

Jag kommer att hänga där i minst tre veckor, så det finns alla möjligheter för henne att komma förbi också. Kommer garanterat att vara där även under söndagen. Hoppas på fint väder!

Ni är alla sjukt välkomna.

//J
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
:)

Jag kommer att hänga där i minst tre veckor, så det finns alla möjligheter för henne att komma förbi också. Kommer garanterat att vara där även under söndagen. Hoppas på fint väder!

Ni är alla sjukt välkomna.

//J
Skulle vara väldigt kul att komma förbi. Jag har dock flyttat till Karlstad och är inte i Huvudstaden lika ofta således.
Jag kommer givetvis förbi om jag har vägarna förbi.
Lycka till!

//Magnus
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Skulle vara väldigt kul att komma förbi. Jag har dock flyttat till Karlstad och är inte i Huvudstaden lika ofta således.
Jag kommer givetvis förbi om jag har vägarna förbi.
Lycka till!

//Magnus
Alla vet att om det är någon som kan konst så är det du Magnus!

//J
 

Mats

Gone todash....
Är man på kurs i Stockholm är det ju självklart att man går på fotoutställning av FW-veteran! Effektfulla bilder och trevligt samtal! Speciellt bilderna på karusellen och affären på julkvällen sitter kvar i minnet.

Lycka till med fotokarriären Jimmy!

PS: Gick förbi Eriks Vinbar som du föreslog men var så fullt där att det fick bli ett annat alternativ, kanske lägger upp bild i annan tråd.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Är man på kurs i Stockholm är det ju självklart att man går på fotoutställning av FW-veteran! Effektfulla bilder och trevligt samtal! Speciellt bilderna på karusellen och affären på julkvällen sitter kvar i minnet.

Lycka till med fotokarriären Jimmy!

PS: Gick förbi Eriks Vinbar som du föreslog men var så fullt där att det fick bli ett annat alternativ, kanske lägger upp bild i annan tråd.

Tack, vänliga ord. :)

Synd att det var fullt, men det finns en del alternativ eller två. Om du är kvar i stan imorgon, vilket jag har för mig att du är, så rekommenderar jag verkligen 19 glas, Riktigt bra mat och sveriges bästa öl på fat (Örebro Bitter) om man inte vill dricka vin. Sätt dig i baren, be dom plocka ihop blandad chark, eller beställ käk, och bara småflina ett tag!

Mycket trevligt att träffas, vi får ta den där flaskan i Umeå vid tillfälle.
 

Mats

Gone todash....
Tack, vänliga ord. :)

Synd att det var fullt, men det finns en del alternativ eller två. Om du är kvar i stan imorgon, vilket jag har för mig att du är, så rekommenderar jag verkligen 19 glas, Riktigt bra mat och sveriges bästa öl på fat (Örebro Bitter) om man inte vill dricka vin. Sätt dig i baren, be dom plocka ihop blandad chark, eller beställ käk, och bara småflina ett tag!

Mycket trevligt att träffas, vi får ta den där flaskan i Umeå vid tillfälle.
Får försöka hinna prova det i morgon, är säkert bättre käk där än det blev i kväll som du ser i annan råd.....
 
Toppen