Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

London BYO

Söker efter en bra restaurang eller liknande i London som tillåter BYO. Kommer ha ett gäng på 6 personer och vi litar efter något där vi kan köra en skön kväll med eget vin, bra mat och gärna någon kunnig upphällare.

Förslag eller idéer
 

mmh

Medlem
Väldigt få restauranger nämner BYO på deras hemsida, men trots det är det ofta möjligt att ta med eget om man kontaktar restaurangen i förväg. Utbudet är ju enormt men ifall ni inte vill begränsa er till centrala London vill jag lyfta fram en av mina favoriter: La Trompette på Devonshire Road i Chiswick. 1 Michelinstjärna, bra service, bra mat, bra priser, trevligt område utan turister (bodde runt hörnet fram till slutet av 2013). Skall faktiskt dit på lunch imorgon.

För en riktigt skön kväll i Chiswick kan ni börja med en aperitif i baren på Charlotte's Bistro (med en superb Gin meny) som ni passerar på väg till La Trompette från Turham Green stationen. Och om ert eget vin tar slut kan ni besöka Vinoteca på andra sidan gatan från La Trompette, med supertrevlig personal samt skaplig vinlista att både dricka där och köpa hem.
 

kristerb

Medlem
Ja om du ska till Kitchen W8 är det bara att shoppa i Roberson-butiken runt hörnet ;-)
I de kvarteren finns förresten också Yashin som är en grym japansk restaurang, men vet inte om dom accepterar BYO.
 
Trådskapare
A
Ja om du ska till Kitchen W8 är det bara att shoppa i Roberson-butiken runt hörnet ;-)
I de kvarteren finns förresten också Yashin som är en grym japansk restaurang, men vet inte om dom accepterar BYO.

Kommer nog behöva komplettera med någon Sauternes så bra tips.
 

kristerb

Medlem
Och om man ändå pratar London-mat så blir jag jädrigt sugen på att gå tillbaka till Hedone, det var en av förra årets bästa middagar. Ingen aning om BYO där heller, men bara att fråga.
 
Trådskapare
A
Blir Kitchen W8 och 90-tals tema. Tack för hjälpen

Apéritif:
Jacques Selosse Les Carelles

Flight Champagne
1996 Henriot Enchanteleaurs and 1996 Deutz William Deutz Rosé

Flight Burgundy:
1990 Clos de la Roche Gérard Raphet and 1995 Clos Vougeot Domaine Hudelot-Noellat

Flight Bdx/Barolo:
1999 Château Cos d'Estournel and 1998 Aldo Conterno Bussia

Sweet: 1990 Château Climens
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Blir Kitchen W8 och 90-tals tema. Tack för hjälpen

Apéritif:
Jacques Selosse Les Carelles

Flight Champagne
1996 Henriot Enchanteleaurs and 1996 Deutz William Deutz Rosé

Flight Burgundy:
1990 Clos de la Roche Gérard Raphet and 1995 Clos Vougeot Domaine Hudelot-Noellat

Flight Bdx/Barolo:
1999 Château Cos d'Estournel and 1998 Aldo Conterno Bussia

Sweet: 1990 Château Climens
Underbart vinpaket du fått ihop.
Fyll gärna i vad det blev för meny till
 

Jos

Medlem
Ujujuj.... trevligt vinpaket. Att man inte tänkt på byob där tidigare, får göra det nästa gång.
 
Trådskapare
A
Fortfarande i England så bara en kort uppdatering, kommer skriva lite mer senare. Kitchen W8 rekommenderas verkligen. Enda nackdelen var väl att de saknar en sommelier men då vi tog med eget vin så var det ett mindre problem.

Vi körde två förrätter och en varmrätt, bland annat en gudomligt god tryffelrisotto. Av vinerna så överraskade verkligen 1990 Clos de la Roche Gérard Raphet vilken satte Clos Vougeot från Domaine Hudelot-Noellat på pottan. Château Climens var en annan höjdare. Inget vin var dåligt utan levererade som förväntat eller lite mer (med ett undantag) Deltagarna spände från intresserade men inte extremt erfarna runt den här typen av vin till i princip väldigt oerfarna. (vi var 6 totalt). Det var kul att följa reaktionerna kring champagnen. Nästan alltid samma från de som endast "växt" upp med Moët "jag visste inte att champagne kunde smaka på det här viset, nu kan jag aldrig gå tillbaka".

Själv var jag mycket nöjd att ingen av flaskorna var korkad eller defekt (Domaine Hudelot-Noellat var dock en misstänkt kantboll, återkommer om det). Som helhet, en mycket bra kväll. Kör gärna på W8 igen, kanske ett tema för en finewines.se resa :)
 
Last edited:

Livermore

Medlem
Fortfarande i England så bara en kort uppdatering, kommer skriva lite mer senare. Kitchen W8 rekommenderas verkligen. Enda nackdelen var väl att de saknar en sommelier men då vi tog med eget vin så var det ett mindre problem.

Vi körde två förrätter och en varmrätt, bland annat en gudomligt god tryffelrisotto. Av vinerna så överraskade verkligen 1990 Clos de la Roche Gérard Raphet vilken satte Clos Vougeot från Domaine Hudelot-Noellat på pottan. Château Climens var en annan höjdare. Inget vin var dåligt utan levererade som förväntat eller lite mer (med ett undantag) Deltagarna spände från intresserade men inte extremt erfarna runt den här typen av vin till i princip väldigt oerfarna. (vi var 6 totalt). Det var kul att följa reaktionerna kring champagnen. Nästan alltid samma från de som endast "växt" upp med Moët "jag visste inte att champagne kunde smaka på det här viset, nu kan jag aldrig gå tillbaka".

Själv var jag mycket nöjd att ingen av flaskorna var korkad eller defekt (Domaine Hudelot-Noellat var dock en misstänkt kantboll, återkommer om det). Som helhet, en mycket bra kväll. Kör gärna på W8 igen, kanske ett tema för en finewines.se resa :)
Resa med finewines.se vore nånting extra :cool:

Verkar ha varit en bra kväll!
 

Jos

Medlem
Fortfarande i England så bara en kort uppdatering, kommer skriva lite mer senare. Kitchen W8 rekommenderas verkligen. Enda nackdelen var väl att de saknar en sommelier men då vi tog med eget vin så var det ett mindre problem.

Vi körde två förrätter och en varmrätt, bland annat en gudomligt god tryffelrisotto. Av vinerna så överraskade verkligen 1990 Clos de la Roche Gérard Raphet vilken satte Clos Vougeot från Domaine Hudelot-Noellat på pottan. Château Climens var en annan höjdare. Inget vin var dåligt utan levererade som förväntat eller lite mer (med ett undantag) Deltagarna spände från intresserade men inte extremt erfarna runt den här typen av vin till i princip väldigt oerfarna. (vi var 6 totalt). Det var kul att följa reaktionerna kring champagnen. Nästan alltid samma från de som endast "växt" upp med Moët "jag visste inte att champagne kunde smaka på det här viset, nu kan jag aldrig gå tillbaka".

Själv var jag mycket nöjd att ingen av flaskorna var korkad eller defekt (Domaine Hudelot-Noellat var dock en misstänkt kantboll, återkommer om det). Som helhet, en mycket bra kväll. Kör gärna på W8 igen, kanske ett tema för en finewines.se resa :)

Jag vet, var ju det jag gjorde ;)
 
Toppen