Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

London för nybörjare?

JakobS

Medlem
Så var det dags för den första Londonresan i vuxen ålder.

Jag och tjejen åker iväg med min föräldrar i en vecka i sommar. Jag leker med tanken att gå ut på Michelinkrog.

Jag är dock förvirrad i mitt sökande, det finns ju så många!

Vi är väl nybörjare, så tips på bra ställen där vi kan känna oss bekväma utan för mycket "finsmakarekänsla" tas gärna emot.

ställen som är riktigt dyra är nog inte heller aktuella då vi har en budget på runt 1000:- per person för maten.

Några tips?
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
London är bästa staden för lunch. Många topprestauranger inklusive *** har avsmakninsmeny för en bråkdel av priset. Oftast 40-50£ vilket gör att du kan gå på två!

Har inte så bra koll som den bortglömde @Orpale men Gordon och Ducasse borde funka.;)
 

Elvis

Medlem
Missa in Wild Honey! En avslappnad Michelinkrog som har väldigt bra mat till rimliga priser! Och väl där ska ni inte missa efterrätten Wild honey ice cream!
 

mmh

Medlem
Missa in Wild Honey! En avslappnad Michelinkrog som har väldigt bra mat till rimliga priser! Och väl där ska ni inte missa efterrätten Wild honey ice cream!
+1 for Wild Honey och deras glass! Dessutom kan man beställa alla (om jag minns rätt) viner från listan på karaff (1/2 flaska), och om man hittar något man gillar kan man köpa det mig sig hem for ett betydligt billigare pris.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Träffade Orpale igår och det var Robuchon som var hans absoluta favorit i London. Ducasse var han mindre nöjd med.
 
Toppen