Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Loungeprovning i Kalmar 18 oktober med viner från Franska Vinlistan

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Nu när höstmörkret smyger sig på är det återigen dags att krypa ner i källaren och dra igång höstens provningar i Kalmar.
Med viner värdiga grytor och långkok och en härligt brokig skara av vinintresserade hen borgar det för en trevlig kväll i vinets tecken.

Som alltid är formatet loungeprovning och till det njuter vi lite trevlig plockmat som sjunger väl med vinerna.

Tiden för sammankomsten är 19.00 och efter provningen brukar folk dröja sig kvar och korka upp ömsom högt ömsom lågt.
Provningen kommer innehålla viner från Rhone, Bordeaux, italien och så Champagne förstås.
Den på forumet omsjungna Legras&Haas 2008 dyker upp och förhoppningsvis något mera kul.

Det har tyvärr ännu inte varit några forummedlemmar som vågat eller haft möjlighet att dyka upp på våra kalmarprovningar så om det är någon som är i krokarna denna gång hoppas jag verkligen att ni hänger på.
Är ett supertrevligt gäng av skiftande karraktär, vinerfarenhet och ålder men alla med ett brinnande intresse för vin.

Inboxa mig för mer information om ni är intresserade och ett särskilt ping till @Laserapa som ju faktiskt befinner sig i Småland om än en god bit från Kalmar.
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Önskar verkligen jag hade kunnat vara där och med er. Hade varit infernaliskt fantastiskt. Men, tyvärr, är jag i Tokyo då och dricker annat (plonk), även om jag skulle önska slippa plonket och istället dricka mumma...

(Inte finskt mumma, menar mer: "god dryck".)
 

Mattias Schyberg

Administratör
...gärna av druvor och jäst!
image.jpg
 
Toppen