Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Magnusson Fine Wines (MFW) eller Grappe

Magnusson Fine Wines eller Grappe?

  • MFW

    Votes: 5 62,5%
  • Grappe

    Votes: 3 37,5%

  • Total voters
    8

davr

Medlem
Hej Winelovers,

Har länge läst i skuggorna och haft ett intresse på lagom nivå men som såklart börjar bli kul nörderi!

Desto mer kul som köps in väcks lusten och behovet av att skaffa en vettigare förvaring där det lutar åt Magnusson FW eller Grappe i och med alla fördelar kring medlemskapet. Vad jag vet så finns det inte några andra vettiga alternativ i Stockholm?

Detta ämne har diskuterats tidigare men tänkte att det kunde vara bra att få nya utlåtanden från er experter så tänkte därför höra mig för om ni har någon erfarenhet och råd kring de båda alternativen utan att blanda in ren förvaring så som pelican eller pröjsarn.

Främst är jag ute efter ett härligt ställe att hänga på med trevlig och kunnig personal som kan bidra med mycket kunskap samt kul provningar som sker hyfsat regelbundet. Det ska inte vara en för stiff stämning och möjligheterna för att vara flexibel med sin förvaring väger tungt i beslutet. Info som jag får fram visar att Grappe verkar vara mest flexibelt men dessvärre ha tråkigare medlemmar, MFW tvärtom.

Vad tycker ni?

Tack!
 
Toppen