Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Maria Montazami Zinfandel

chambertin

Medlem
:D
Montazami verkar ha kommit in på 15:e plats förra året (volymlistan för kändisvinerna) med (antar jag) sin Zinfandel.
På 1,2,3,4:e:e plats tronade Morberg med Tempranillo (8580hl, CS (3971hl), Viognier (1141hl) och Syrah Rosé (985hl).
Klart större volym än jag trodde och en smula tragiskt.
 

Segol

Medlem
Det serverades Morbergs rosé på en studentmottagning jag var på i somras och det var det sämsta vin jag nånsin druckit alla kategorier. Då har jag ändå druckit följande vid andra tillfällen:
- husets röda grekiska på en skabbig strandkrog längst ut på Peloponnesos
- Chill out Rosé, jag trodde det var det sämsta bolaget sålde innan jag smakade Morbergs
- gotländskt rödvin från Gutevin
 

Sjödin

Joråsåatt...
Jag har inte testat (fått förmånen) Morbergs viner, men fått veta att de är antingen "jääääättegoooooda" eller - precis som Segolas skriver - är riktigt rävgift.
Det förvånar mig nåt oerhört att Morberg, som väl borde ha lite koll i alla fall, sätter sitt namn på sånt här?? Hur tänker han? Enbart med plånboken tydligen...??
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Jag har inte testat (fått förmånen) Morbergs viner, men fått veta att de är antingen "jääääättegoooooda" eller - precis som Segolas skriver - är riktigt rävgift.
Man kan ju gissa sig till Att Morberg som har arbetat med gastronomi i många år har ett visst vinintresse varför man kan anta att han inte skulle få för sig att dricka en droppe av sitt eget vin för allt smör i Småland.
-Inget mindre än ett hån mot hans "fans" kan man tycka då många nog förväntar sig mer av ett vin signerat av Morberg än vad de gör från exempelvis Montazami eller Laila Bagge. Att det därtill fortsätter att vara en storsäljare är ett separat mysterium.
-Har inte läst en enda vinskribent som har något gott att säga om detta vinet mer är varningar och överkryssade symboler av olika slag men Lars Torstensson uttrycker sig som vanligt väl. -För er som inte redan läst det:
http://vinifierat.se/2013/12/30/2012-morberg-collection-cabernet-sauvignon/
 

chambertin

Medlem
Det förvånar mig nåt oerhört att Morberg, som väl borde ha lite koll i alla fall, sätter sitt namn på sånt här?? Hur tänker han? Enbart med plånboken tydligen...??
1,5 M liter * 3:- = 4 500 000:- anledningar kanske ?
Han skrattar säkert hela vägen till banken och beställer sen en låda av Per Gessles bästa för det går ju i alla fall förhoppningsvis att dricka.
 
Trådskapare
Peder

Peder

Medlem
-Inget mindre än ett hån mot hans "fans" kan man tycka då många nog förväntar sig mer av ett vin signerat av Morberg än vad de gör från exempelvis Montazami eller Laila Bagge. Att det därtill fortsätter att vara en storsäljare är ett separat mysterium.

Eftersom jag har en bakgrund inom television (började arbeta på Sveriges Radio 1993) så har jag vänner som har jobbat med Morbergs tv-inspelningar och han bryr sig inte ett dugg om sina fans och är en skitstövel enligt utsago, men det kan också vara den svenska avundsjukan och han kanske är jättegullig som person. Morberg får mig att tänka på för övrigt ett gammalt inlägg här på Finewines tidigare och hur vinskribenten Josephine Edelskog hyllade Morbergs viner och sedan twittra om att hon skulle hem på middag hos självaste Morberg.

http://finewines.se/threads/konsten-att-ljuga.2224/page-2#post-50441
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Amen, gaah jag blir så föh--er-bannad!!
- Det kan ju inte vara jättesvårt att hitta en Cab från nya världen som inte smakar fullkomligt finkel och som han kan göra lika stor förtjänst på?

Hade gärna varit en fluga på väggen när reklambyrån pitchade vinet för honom; åh, det här var ju fullkomligt odrickbart, smakar värre än T-dojja, lysande, det kör vi på! -Fixa en snygg ettikett där jag ser lite arg och svår ut bara...
 
Toppen