Sett att många här dricker söt Riesling. Vad dricker ni den till ? Själv tänker jag testa med blodkorv och tycker den funkar bra till surströmming. Andra tips ? Leverpaté kanske
Dricker gärna (läs föredrar) Riesling Kabinet och Spätlese med restsötma till flertalet maträtter t.ex: Fredgasräkor Sushi Fiskrätter med ngn form att hetta/chili med på ett hörn. Bouillabaisse Fläsk/korv med surkål Har inte testat blodkorv men det låter som att det skulle funka bra. Surströming äter jag väldigt sällan och i ärlightens namn så till hör det inte mina favoriträtter så jag kan inte uttala mig därom.
Riesling med en aning restsötma passar alldeles utmärkt till de flesta asiatiska kök fra rätter med lite chilihetta.
Jag dricker ofta Kabinett, och gärna till t.ex. fish tacos, quesadillas, pad thai, sushi. Alltså en maträtt som innehåller sötma och kan innehålla hetta.
Ångade baos innehållande fläsksida, jordnötter, koriander, sririachamajjo, ingefärspicklad gurka och hoisinsås. Perfekt till en Kabinett.
Bra tips av alla här! Men handen på hjärtat, det en riesling med lite sötma passar allra bäst till är ju ett till glas riesling med lite sötma