Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Mat / tillbehör till 1999 Joh. Jos. Prüm Wehlener Sonnenuhr Riesling Spätlese?

På förra sommarens resa i Europa lyckades jag hitta två flaskor 1999 Joh. Jos. Prüm Wehlener Sonnenuhr Riesling Spätlese hos en handlare. Jag fick köpa dem oförskämt billigt så jag tänkte det kan vara värt att testa. Jag har en tanke att ta med dem i helgen och servera innan en av måltiderna (nej, inte den med matjessill) och skulle gärna få lite input från mer vana mogen-riesling-drickare vad ni hade serverat till? Jag tänkt mig att det är mer något innan middagen än till middagen där vinet får spela huvudrollen. Till middagen ska det senare serveras 21 JJ Prum Prüm Wehlener Sonnenuhr Riesling, så även om det inte är samma så tänker jag att man ändå kan få en liten känsla för nytt och gammalt riesling.

1999.jpg

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Fullständigt oblygt rekommenderar jag ett inlägg jag skrev i "Tråden om Riesling" för ett drygt år sedan:

Trådskapare
Chase_Gioberti
Återanvända inlägg är bra! Jag som brukar tycka jag är bra på att söka innan jag frågar missade det idag…

chambertin

Medlem
Fullständigt oblygt rekommenderar jag ett inlägg jag skrev i "Tråden om Riesling" för ett drygt år sedan:
Helt med på Tomas rek och ännu mer med tanke på vinets ålder.

Bastardo

Medlem
På egen hand, som gosdryck, tycker jag också; utan att ha smakat just det här vinet, men flera andra högklassiga spätlese. Smaken är så fin, att den duger även som vino da meditazione, vilket på finska är ungefär det samma som ’en dryck att njuta av’ eller nautiskelujuoma.
J J Prüm’s viner håller för lång lagring om man har tid och möjlighet att göra det … Det här vinet brukar få ungefär 91 till 95 poäng, lite beroende på källan.
’Drickdatum’ är ungefär 2026-2042.

Toppen