Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Matter of taste

kayaker

Cyklist
Château Ausone vore mitt förstahandsval. Sedan skulle jag välja Bond. Det är svårt att få möjlighet att prova fem Bondviner. Som tredjealternativ något mer blandat.
 

MartinE

Medlem
Cristal och Penfolds låter väldigt lockande i min värld! :)

Svårt att säga om det är prisvärt, när man inte vet mängd i glasen eller ens vilka årgångar (Cristal) det handlar om. Jag lyckades i a f inte få fram den informationen, men jag sitter å andra sidan med en halvtaskig uppkoppling på en bar i Las Palmas och har hunnit få några glas innanför västen...
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Jag har redan valt. Cristal och Penfolds (lustigt sammanträffande eftersom jag skrev detta just som @MartinE svarade) bl.a. för att de ligger tidsmässigt utanför resten av mässan, som med marginal har tillräckligt intressanta viner. Bra systematik på Penfolds med genomgående två årgångar.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Har en kompis som absolut vill att jag skall åka över den 28/2 och det är väldigt lockande. London är ju dessutom alltid trevligt :). Om ni skulle välja tre masterclasses ... vilka skulle ni välja då? Varför? Och är det överprisat eller värt pengarna?

https://www.a-matter-of-taste.com/Event/index/3
Jag tycker du skall åka i vilket fall som helst. Det verkar ju grymt trevligt!
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Tusen tack för alla inspel :).


@vintomas Skall det tolkas som att du redan har bokat in dig och skall åka dit :)???
Yup. Gick ju inte att veta hur länge det finns plats - inga "erfarenhetsvärden" - så jag bokade fort för säkerhets skull. Upplägget ser väldigt mycket ut som Decanter-mässor i London, men i ett lite mindre format.
 
Trådskapare
merlotsmile

merlotsmile

Medlem
Yup. Gick ju inte att veta hur länge det finns plats - inga "erfarenhetsvärden" - så jag bokade fort för säkerhets skull. Upplägget ser väldigt mycket ut som Decanter-mässor i London, men i ett lite mindre format.
Är du medlem sedan tidigare? Använder du deras info/rapporter som kommer med medlemsskapet?
 
Toppen