Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Men va i hela..

sunqan

Vinös
Jag var in en sväng på detaljistbolagets vinkällarbutik i stockholm idag för att titta på vad de hade för vitt vin i finarevinare-delen. En god amerikan kanske? Men... en enda sort??? F.ö. lika många som svenska. Och jag är helt övertygad om att svenska finviner är lika efterfrågade som amerikanska :)

Och detta är man stolt över?
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
"Världens bästa sortiment?" :):):)
Fast gnäller du kanske det enda amerikanska vita finvinet också försvinner ur butikssortimentet? :p
När jag kollar webbplatsen anar jag att du ratat flaskvinerna på 180 kr och nedåt. Enligt onlinesaldot ska det på PK-huset finnas två över 200 kr, dels 11 fl Ridge Estate Chardonnay 2014 (440 kr) och dels 1 fl Ridge Monte Bello Chardonnay 2013 (596 kr) - antar att den senare var det typiska felsaldot.
 
Trådskapare
sunqan

sunqan

Vinös
Jag pratar om vinerna i "vinkällarsortimentet dvs små partier och +250 (eller hur de nu definierar det) undantaget de inlåsta vinerna. Dvs de viner man hade in till vänster när man huserade i passagen...
 
Toppen