Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Midsommar 2016

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Midsommar inleddes med att jag vaknade klockan 04. Istället för att gå ut och samla blomster så kasade jag mig ut i förrådet för att försöka hitta lite kallt vatten i kylen. Det fanns inget och jag var tvungen att stilla min törst med tonic. Det var inte så jättegott som morgonsaft. Sen kokade jag mig en jättepanna kaffe och lade mig framför CNN och BBC i ett gäng timmar. Efter Camerons presskonferens så tog jag en liten gubblur, sen var det frukost med resten av familjen.

Efter det blev det typ ingenting. Lite backgammon, lite smuggelöl, lite marinering av kvällens fläskkarré. Den var fryst, så jag lade den att tina i en saltlag med citron, vitlök och lagerblad. När den hade legat ett gäng timmar och var tinad så gjorde jag en dry rub med fyra sorters peppar, rökt paprika och chili. En snabb bbq-sås kokades också ihop med tomat, vin, choklad, chili och socker.

Sen var det slow cooking som gällde, mer öl, musik och sittande i solen. Oh, ja. Och ett enormt rantande i sociala medier om allt från att cameron är den första engelska premiärministern som knullat en gris, ett land och en kontinent till vettig och korrekt musik.

I det stora hela en optimal midsommar om man bortser från den brittiska EU-omröstningen.
 
Toppen