Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Moderna USA

Kika på Herman Story!
Ett vin som till och med Robert Parker tyckte var hedonistiskt på gränsen till dekadent är väl i och för sig ungefär raka motsatsen till de stilikoner som @danryd pekade på i första inlägget (Arnot-Roberts, Wind Gap) - dvs litet Jon Bonne New Californian Wine? Men kanske intressant i sin kategori?
 

v_skogh

Medlem
Ett vin som till och med Robert Parker tyckte var hedonistiskt på gränsen till dekadent är väl i och för sig ungefär raka motsatsen till de stilikoner som @danryd pekade på i första inlägget (Arnot-Roberts, Wind Gap) - dvs litet Jon Bonne New Californian Wine? Men kanske intressant i sin kategori?
Du har naturligtvis helt rätt.
Läste inlägget för slarvigt.
Men för att svara på frågan ovan
http://www.californiawine.dk/da/vinhuse/produkt-kategori/santa-ynez-valley/herman-story
 
Du har naturligtvis helt rätt.
Läste inlägget för slarvigt.
Men för att svara på frågan ovan
http://www.californiawine.dk/da/vinhuse/produkt-kategori/santa-ynez-valley/herman-story
:) Hade inte hört talas om denna shop innan - flera intressanta producenter jag inte kände till, har du provat något annat som du kan rekommendera från dessa producenter? Som sagt, behöver ju inte vara New Californian Wine för att vara intressant. Sorry om jag highjackar tråden litet med den frågan...
 

Elvis

Medlem
Nu vet jag inte alls vad du har testat, men Ojai har ju årgång 2013 på sin white hawk syrah, släpptes i december och finns kvar i en del butiker. Kostar 400 kr så den är inom önskat prisintervall. :) Har testat årgång 2012 och den var bra.

Håller med om att Ojai gör bra syrahviner. Drack Ojai Syrah Roll Ranch Vineyard 2004 för två år sedan och den var perfekt att dricka då.
 
Toppen