Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Moët & Chandon Ice Impérial

Mattias Schyberg

Administratör
Hör och häpna – en champagne i halvtorr stil speciellt framställd för att drickas med is. Visst, ett enkelt bubbel typ Prosecco eller liknande kan säkert vara njutbart på det vulgära sättet, men vem med vettet i behåll betalar 435 kr för en sådan upplevelse?

Vad säger forumet – är det en styggelse som tagits fram för att konkurrera med Prosecco hos den pengastinna pöbeln eller vad handlar det om?

www.systembolaget.se/77338
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Framtaget för nattklubbkidsen med vit flaska som syns i mörkret. Själv kan jag tänka mig spruta den på after beach...

Har funnits ett tag och förra sommaren hade de den på Avalon och bartendern där försökte övertyga oss om dess storhet - den är framtagen speciellt för att passa på is var argumentet.:confused: Varpå vi dissade bartendern lika hårt som flaskan.

Har faktiskt funderat på att ha med den blint med en påse is någon gång för att se omdömet.:)
 

Vino fino

Medlem
Bland etablerade distrikt är det bara Champagne som kommer undan med sådant utan att omedelbart läggas i samma kategori som Coca Cola / Maria Montazami box. Men det kanske har att göra med att 95% av deras konsumenter utanför Frankrike inte bryr sig om innehållet utan bara om omslaget.
Kan någon tänka sig en Meursault som ska drickas med is? En Graves?
 

Swedish

Medlem
iqv9pzijfgfgsnhayioq.jpg
 

Elvis

Medlem
Men det kanske har att göra med att 95% av deras konsumenter utanför Frankrike inte bryr sig om innehållet utan bara om omslaget.

Vad gäller champagne så vet jag inte om fransmän generellt är några finsmakare heller. De kanske inte dricker särskilt mycket Moët med is, men de dricker stora mängder billig snabbköpsskumpa av låg kvalitet.

Dock tycker jag att vi ska vara tacksamma när label drinkers dricker skräp som Ice Imperial eller Ace of Spades i stället för exempelvis Cristal.
 

Wintermute

Medlem
Vet vi att den är skräp? Är den sämre än andra alltför söta champagner? Jag håller med om att konceptet är suspekt, men... har någon av oss smakat den?
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Vet vi att den är skräp? Är den sämre än andra alltför söta champagner? Jag håller med om att konceptet är suspekt, men... har någon av oss smakat den?

Har funnits ett tag och förra sommaren hade de den på Avalon och bartendern där försökte övertyga oss om dess storhet - den är framtagen speciellt för att passa på is var argumentet.:confused: Varpå vi dissade bartendern lika hårt som flaskan.

Men visst hade jag gärna provat för att avgöra själv, men priset omöjliggör att sug uppstår...;)
 

Vino fino

Medlem
Vad gäller champagne så vet jag inte om fransmän generellt är några finsmakare heller. De kanske inte dricker särskilt mycket Moët med is, men de dricker stora mängder billig snabbköpsskumpa av låg kvalitet.

Dock tycker jag att vi ska vara tacksamma när label drinkers dricker skräp som Ice Imperial eller Ace of Spades i stället för exempelvis Cristal.
Jo, det var precis det jag var inne på, med tanke på hur konsumtionsmönstret ser ut i Frankrike är det svårt att anklaga dem för att vara etikettfluktare. :)
 
Toppen