Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Mogen Hunter Valley Semilon?

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Är det någon som har druckit det? Var kan man få tag på dylika viner?

Själv har jag druckit det vid ett par tillfällen och det är helt klart bland de härfigaste vita viner man kan få tag på, de kostar en del deg, men det är de värda. Tyvärr är de fruktansvärt svåra att få tag på i Sverige. Är det någon som har lite tips?
 

Mysonoxen

Medlem
Krug skrev:
Är det någon som har druckit det? Var kan man få tag på dylika viner?

Själv har jag druckit det vid ett par tillfällen och det är helt klart bland de härfigaste vita viner man kan få tag på, de kostar en del deg, men det är de värda. Tyvärr är de fruktansvärt svåra att få tag på i Sverige. Är det någon som har lite tips?

Det bästa sättet är onekligen om du kontaktar de vinmakare du är intresserad av i regionen och hör om transport, återförsäljare och så antingen om du vill köpa direkt eller gå via eventuella svenska importörer.

Tyvärr är det ju svårt att hitta mogna viner överhuvudtaget i Sverige så det är det bästa tips jag kan ge f.n.
 

Dönnhoff

Medlem
SV: Mogen Hunter Valley Semilon?

Hej,
Jag har haft turen att dricka mogen Semillon med några av de bästa producenterna!
Drack en Tyrrells Vat 1 1983 med Andrew Spinaze och en Brookenwood ILR 1991 med PJ (Brokenwood) på en middag med dessa båda i sommras (bättre värdar och mer sympatiska vinmakare får man leta efter!)
Helt underbara viner som förändras oerhört mycket vid lagring!
Bättre värdar och mer sympatiska vinmakare får man leta efter!

Håller med dig om att det är en underbar vintyp - förmodligen den mest underskattade!
Jag köpte några Vat 1 1998 på SB när jag kom hem från Australien, men tyvärr finns det inte så mycket äldre därute...

Happy hunting!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Mogen Hunter Valley Semilon?

Det där lät väldigt trevligt!

Jag längtar tillbaks till Australien!
 
Toppen