Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

München och Salzburg

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Nästa vecka drar jag till München och Salzburg för att varje dag utsätta mig för:
  1. Frukost
  2. Sightseeing
  3. Hård träning
  4. Fest
  5. Sömn
Varje dag, samma schema! (Vojne-vojne.)
Ingår folk ur svenska, tüska och österrikiska landslagen, flera japanska senseier...
Kampsport gör ibland ont både under träning och morgonen efter...

För att inte snubbla bort mig och oss andra oskyldiga svenskar i öl och Schweinhaxe, så undrar jag om vilka lokala viner man lämpligen ber om och söker efter under visit på denna vinogudaktiga del av vår planet.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Nästa vecka drar jag till München och Salzburg...

För att inte snubbla bort mig och oss andra oskyldiga svenskar i öl och Schweinhaxe, så undrar jag om vilka lokala viner man lämpligen ber om och söker efter under visit på denna vinogudaktiga del av vår planet.
Tja, i de tyska storstäder som inte ligger direkt vid ett vinområde (München, Berlin, Hamburg) räknas väl alla tyska viner som lokala, eftersom de också har rikligt med internationella viner? Men ska man hålla sig i Bayern så är det ju viner från Franken som gäller.

 
Toppen