Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nästa stopp: Portugal.

Hallå!

Måndag morgon går flyget mot Portugal, kommer utgå från Lissabon men tid kommer att finnas för att se sig omkring och besöka vingårdar. Har du varit där? Vilka hus besökte ni? Hur var upplevelsen?

Jag vill ha era tips. Allt från klassiska Douro, men också annat spännande. Någon övernattning utanför Lissabon kommer att ske, så har ni konkreta tips för det, tar jag gärna mot även det!

Kanske restauranger som måste besökas?

Har även tagit del av de äldre, tidigare trådarna på ämnet.

Tackar på förhand.
 

chambertin

Medlem
Den här måste du besöka:
Restaurante Adega O Fuso, R Cândido Reis 94, Arruda Vinhos, 2630-233 ARRUDA DOS VINHOS
Underbar traditionell restaurang en bit norr om Lissabon (20-25km ung). Grillad fisk, kött och Bacalhau.

Och spädgris måste du äta (kommer inte ihåg ställena vi var på) runt Coimbra.
Lita god Baga till det så mår du bra (Luis Pato gör riktigt bra sådan).
 
För en övernattning utanför Lissabon rekommenderar jag staden Cascais, nås med pendeltåget från Lissabon. Vinbaren The Tasting Room är mycket trevligt med massor av portug. viner.
Pergola House eller Casa Vela är fina hotel/BnB i Cascais.
 
Toppen