Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nebbiolo till Schnitzel?

Larseman

Medlem
Jag tänkte passa på att dricka Nebbiolo (oklart vilken ännu) nu när frugan är borta på annat håll ikväll.
Samtidigt blev jag sjukt sugen på Schnitzel som jag också vet att ungdomarna gillar. Tänkte en ganska traditionell dubbelpanerad väl utbankad fläskschnitzel med sardellsmör och ugnspotatis till. Skulle ni våga dricka Nebbiolo till det? Eller skär sig sardellerna med tanninerna? De vanliga rekommendationerna är öl eller möjligen Grüner Veltliner men det vill jag inte ha. Byter hellre ut maten till något annat om det verkar bli en alltför dålig combo.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag tänkte passa på att dricka Nebbiolo (oklart vilken ännu) nu när frugan är borta på annat håll ikväll.
Samtidigt blev jag sjukt sugen på Schnitzel som jag också vet att ungdomarna gillar. Tänkte en ganska traditionell dubbelpanerad väl utbankad fläskschnitzel med sardellsmör och ugnspotatis till. Skulle ni våga dricka Nebbiolo till det? Eller skär sig sardellerna med tanninerna? De vanliga rekommendationerna är öl eller möjligen Grüner Veltliner men det vill jag inte ha. Byter hellre ut maten till något annat om det verkar bli en alltför dålig combo.
Jag förstår att du vill passa på att inmundiga nebbiolo när frugan är på vift! Ha en fantastisk kväll och ta i ordentligt i ditt val! :)
 
Toppen