Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Ny moderator på forumet

Mattias Schyberg

Administratör
Som ni säkert känner till så har jag nyligen fått lite mer förtroende och ökade superkrafter i form av att jag numera tituleras administratör på forumet. Detta leder ju i sin tur till att vi behöver fylla på med en ny moderator för att säkra att det alltid finns någon på plats när det behövs extraordinära insatser.

Valet kändes fullständigt självklart när jag och Jimmy diskuterade saken. Det som behövs mest av allt är en person som läser det mesta som skrivs, har en allmänt bra moral och slutligen en bra förmåga att entusiasmera, strukturera, vara ansvarsfull och ta i när det behövs genom att agera som forumets lagväktare.

Den som bäst passar in på dessa kriterier är @Larseman som efter flera år på forumet är en av de mest synliga profilerna, men agerar vanligtvis mer i det tysta på en lite mer subtil nivå. Han reagerar endast när det är högt vatten till skillnad mot mig och tillrättavisar då ödmjukt men bestämt. Han har dessutom ett oerhört bra sinne för ordning och reda, som är något jag själv kan vara sämre på. Han kommer garanterat komplettera mig och Jimmy fullständigt lysande. Jag känner mig i alla fall trygg.

Låt oss önska Larseman varmt välkommen till admingänget!

Med vänliga hälsningar,
Mattias och Jimmy
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Japp; japp, japp, japp och japp!

Med rådande diskussion om språkbruk på forumet valde jag att utelämna ett oxfordkomma. Vill inte orsaka en storm.
Beskyddare av Oxfordkommat kan andas ut

”Who gives a fuck about an Oxford comma?” frågade sig bandet Vampire Weekend för några år sedan. Svaret, visar det sig, är: oväntat många. Så kallad Oxfordkommatering används inte i svenskan, men innebär att man sätter ett komma innan konjunktionen i en uppräkning av tre eller fler saker. Nya textriktlinjer från Oxford avråder dock från denna kommatering, vilket enligt The Guardian har väckt ett ramaskri på Twitter. En akademiker skrev rentav att ”Oxfordkommat är vad som skiljer oss från djuren”.
Ilskan var obefogad. Riktlinjerna visade sig gälla pressmeddelanden och internkommunikation, inte akademiska texter. Kommateringsmobben kunde andas ut – förvissade om sin rätt att använda både ett, två, och tre kommatecken.
http://www.svd.se/beskyddare-av-oxfordkommat-kan-andas-ut

Tänkte att det kunde vara bra om @Larseman fick ta tag i ett första upprensningsuppdrag för att komma in i matchen. Så ädel är jag. :)
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Oj vad många knappar det har kommit till :nagelbitare:
Får man någon utbildning eller ska jag köra trial-and-error? :ängel:
Du lär dig ganska snart. Ta det lugnt med saker du ännu inte har koll på bara. Det mesta är dock harmlöst. Du kan alltid öva på moderatorsektionen. :)
 
Toppen