Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Ny teknisk ansvarig på forumet!

Mattias Schyberg

Administratör
Vi har utökat admingruppen idag och fått nya superkrafter. @Daniel B är numera teknisk ansvarig och kommer att underhålla och utveckla forumet efter bästa förmåga och i enlighet med forumets önskemål. Han har alltså en inlogg där han kan förändra grundläggande funktioner och addera nya, samt allt mellan himmel och jord som vi andra saknar kunskap om. En ny @Anders Landström alltså. :)

Vi är mycket tacksamma! Välkommen till admingruppen, Daniel!

Förslag, tankar och idéer till förbättringar och önskemål om adderade funktioner kan med fördel postas direkt här i tråden.
 

Ekdahl

Medlem
Kul.
En fansida för en viss brittisk fotbollsklubb som jag hänger på har en massa olika reaktioner man kan ge ett inlägg, gillar verkligen det. Tycker "gilla" är ganska begränsat. De i exemplet nedan visar: Funny, agree, disagree, like, optimistic, creative samt doh! Det finns även informative, winner, friendly, WTF och spam.

Kan det vara något? Går det?
symbols.png
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Kul.
En fansida för en viss brittisk fotbollsklubb som jag hänger på har en massa olika reaktioner man kan ge ett inlägg, gillar verkligen det. Tycker "gilla" är ganska begränsat. De i exemplet nedan visar: Funny, agree, disagree, like, optimistic, creative samt doh! Det finns även informative, winner, friendly, WTF och spam.

Kan det vara något? Går det?
Visa bifogad bild 10802
Intressant! "Gilla" känns lite förlegat och ofta så blir det otydligt vad någons "gilla" betyder. Det är ju inte enbart när jag håller med som jag "gillar" liksom, utan snarare av mängder av anledningar. Bra idé!
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Kul med idéer! :)

Kul.
En fansida för en viss brittisk fotbollsklubb som jag hänger på har en massa olika reaktioner man kan ge ett inlägg, gillar verkligen det. Tycker "gilla" är ganska begränsat. De i exemplet nedan visar: Funny, agree, disagree, like, optimistic, creative samt doh! Det finns även informative, winner, friendly, WTF och spam.

Kan det vara något? Går det?
Visa bifogad bild 10802

Det går definitivt! Kräver väl lite diskussion om vilka typer av reaktioner för att man inte ska skapa någon dålig stämning eller "mobba" någon särskild person, men rent tekniskt går det att genomföra; bra idé!

Kör hårt @Daniel B , nu förväntar vi oss underverk! ;)

Det jag saknar är länkarna "Markera alla avdelningar som lästa, Sök, Senaste aktivitet och Olästa inlägg" även längst ner på sidan. Som det är nu måste man skrolla upp varje gång.

Bra idé, lär inte vara något större ingrepp! :)
 

gece

Man vänjer sig.
Jag vill ha emojis! Men jag vet inte om PHP stödjer så mycket Unicode än :rolleyes:

På tal om det, det är ju en fiffig feature i Slack, man kan"reagera" med godtycklig emoji. Om man till exempel berättar om en misslyckad beställning från BS reagerar alla med U+1F4A9 PILE OF POO, typ.
 

mnor

Medlem
Tack för att du tar på dig denna uppgift @Daniel B!
Misstänker att en uppgradering av plattformen är på sin plats, börjar få säkerhetsvarningar när jag skall logga in. Så nu har jag levererat det tråkigaste förslaget av alla = teknisk uppdatering av plattform...
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Inser att det kan finnas vissa ekonomiska aspekter runt plattformsuppdatering. Om så är fallet så får ni från mitt perspektiv gärna fråga om bidrag. Jag är beredd att bidra.
Det kommer att komma, för precis som du misstänker så kommer det finnas kostnader. Ur ett kollektivt perspektiv är det dock småpengar det handlar om. Jätteskönt att höra din vilja att bidra! Ska vi lyfta forumet till nästa nivå så krävs det både ideellt engagemang och symboliska ekonomiska bidrag. Alternativet är att börja tillåta annonsering, men det är helt uteslutet i min värld! :)
 

gece

Man vänjer sig.
Tack för att du tar på dig denna uppgift @Daniel B!
Misstänker att en uppgradering av plattformen är på sin plats, börjar få säkerhetsvarningar när jag skall logga in. Så nu har jag levererat det tråkigaste förslaget av alla = teknisk uppdatering av plattform...
Jo, https vore trevligt. Det är ju inte världshemligheter vi pratar här men det går ju att få cert utan betalning nuförtiden tack vare Let's Encrypt. Men nu skriver jag bara för att få se min egen text, allt det här är väl skåpmat för nye admin :)
 
Det kommer att komma, för precis som du misstänker så kommer det finnas kostnader. Ur ett kollektivt perspektiv är det dock småpengar det handlar om. Jätteskönt att höra din vilja att bidra! Ska vi lyfta forumet till nästa nivå så krävs det både ideellt engagemang och symboliska ekonomiska bidrag. Alternativet är att börja tillåta annonsering, men det är helt uteslutet i min värld! :)
Google ads isåfall (eller motsvarande), så man inte börjar titta på leverantörsdrivna annonser
 
Jo, https vore trevligt. Det är ju inte världshemligheter vi pratar här men det går ju att få cert utan betalning nuförtiden tack vare Let's Encrypt. Men nu skriver jag bara för att få se min egen text, allt det här är väl skåpmat för nye admin :)
Skulle nog säga att en osäkrad site 2017 kan föra med sig mycket annat än att folk ser vad jag skriver. Lägger alla mina + på cert, tycker forat funkar bra i övrigt
 
Toppen