Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nybörjare söker hjälp!

Hilleström

Medlem
Tjena allihopa!
Jag är en total rookie på att som har med dryck att göra. Jag vet att jag tycker om god dryck som livet (plånboken) har att erbjuda. Jag har till och med köpt en lagringskyl som står så fint här hemma och lyser med sin tomhet på hyllorna bland mina, väldigt få, men fina, flaskor. Jag planerar att bli härskare över all champagne kunskap inom detta året. Men just i denna tråden som jag skriver nu behöver jag er hjälp med lite tips. Jag vill köpa en champagne. Rosé. Den bästa som finns för max 800:-. Den ska vara lagringsbar. Hit me med era tips!
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Välkommen hit, det låter som du kommer trivas här och champisnördar är det ju ingen direkt brist på på forumet om man är intresserad av sånt... :)


Mitt tips är kanske något över budget men säger inte jag det så gör ju någon annan... Selosse Rosé förstås!

-Ska man sen vara lite oortodox och rekommendera något som faktiskt är i linje med budget så har väl 2008 Roeder Rosé hyllats ganska rejält på forumet och den går fortfarande att få tag på hos handlare i Europa...
 

Pontus

Medlem
Tjena allihopa!
Jag är en total rookie på att som har med dryck att göra. Jag vet att jag tycker om god dryck som livet (plånboken) har att erbjuda. Jag har till och med köpt en lagringskyl som står så fint här hemma och lyser med sin tomhet på hyllorna bland mina, väldigt få, men fina, flaskor. Jag planerar att bli härskare över all champagne kunskap inom detta året. Men just i denna tråden som jag skriver nu behöver jag er hjälp med lite tips. Jag vill köpa en champagne. Rosé. Den bästa som finns för max 800:-. Den ska vara lagringsbar. Hit me med era tips!
En kandidat:
https://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/veuve-clicquot-7703901
2008 Veuve Clicquot Brut Rose.
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
Damien Hugot Rose är väldigt bra för priset. Finns inte på bolaget idag, men importören borde överväga att ta in den, borde sälja som smör i solsken... En av de stora överraskningarna under året som gått. Borde kunna beställa den via privatimport.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Lämpligt borde vara producenter som säljer sin årgångsrosé för (ungefär) samma pris som den vita motsvarigheten, och en toppårgång. Veuve Clicquot 2008 har nämnts ovan. Kan du vänta kommer säkert Roederer 2012 vara värd att vänta på, årgång 2011 just nu.
 
Toppen