Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nyhetsbrev

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Vilka nyhetsbrev premunerar du på? Är det någon särskild som du tycker är bra? Är det någon som erbjuder rabatter eller bra kampanjer?

Den främsta anledningen till att jag frågar är för att jag själv vill veta vad jag går miste om.

Jag fick exempelvis reda på plus de bulles, caviste, franska vinlistan och solobarolo via forumet.

Jag gillar att passa på att köpa vin när det erbjuds en "bra deal", och jag vet att många här på forumet tipsar i tråden "deals" när det är något bra på G. Men jag vet också hur många mail jag missar att läsa beroende på vilken vecka det är!

Utöver de jag nämn ovan så följer jag även; SvD vin och mat, BKW, Wicked Wine, Terrific Wine Club, Aktuella viner, Vinovativa, Tryffelsvinet, Club VinUnic.

Oj, nu måste jag ursäkta mig och förklara att jag inte har så mycket fritid som det ser ut som. ;)
 

Mattias Schyberg

Administratör
För egen del så är de enda nyhetsbrev jag får sådana som jag inte har aktivt haft chansen att säga nej till, typ. Får så mycket skräpmail ändå och söker inte aktivt fler.

Men det kan säkert vara bra för andra. :)
 

Pessoa

Medlem
Atomwine lockar med rabatter i sina nyhetsbrev. Bristly är rätt duktiga på att göra reklam för sina nya släpp.

Farsan skickade vidare några nyhetsbrev från SvD vin. Var nästan alltid motsatsen till vad jag var intresserat av. "Kraftpaket" var en återkommande beskrivning. Inget jag letar efter.
 

MartinE

Medlem
För egen del så är de enda nyhetsbrev jag får sådana som jag inte har aktivt haft chansen att säga nej till, typ. Får så mycket skräpmail ändå och söker inte aktivt fler.

Men det kan säkert vara bra för andra. :)
Jag håller med. Tyvärr är det väldigt få som fattar att "less is more" när det gäller mailutskick och envisas istället med att skicka ut mer eller mindre meningslösa alster flera gånger varje vecka, allt i en feltänkt förhoppning om att kunna sticka ut i bruset!

De utskick jag brukar bli glad av att få är de som inte kommer för ofta och som nästan alltid har ett intressant innehåll. Hit räknar jag bl a Pétillant, Franska Vinlistan och Vin & Natur.
 
Toppen