Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Okanagan

JonteP

Medlem
Halloj!

Har smugit runt här på forumet ett tag men det här är första inlägget.

Jag reser till Vancouver i dagarna och tänkte passa på att plocka med mig ett par lokala flaskor. Har dock noll koll på regionen. Jag tar gärna emot tips på okanaganskt vin - enskilda viner eller producenter att hålla koll på!
 
Halloj!

Har smugit runt här på forumet ett tag men det här är första inlägget.

Jag reser till Vancouver i dagarna och tänkte passa på att plocka med mig ett par lokala flaskor. Har dock noll koll på regionen. Jag tar gärna emot tips på okanaganskt vin - enskilda viner eller producenter att hålla koll på!
Välkommen! Spännande med viner från Vancouver. Har bara koll på Inniskillin som ffa gör fantastiska dessertviner (icewine). Finn säkert mer intressanta ställen.
 

Silex

Medlem
Halloj!

Har smugit runt här på forumet ett tag men det här är första inlägget.

Jag reser till Vancouver i dagarna och tänkte passa på att plocka med mig ett par lokala flaskor. Har dock noll koll på regionen. Jag tar gärna emot tips på okanaganskt vin - enskilda viner eller producenter att hålla koll på!
Nu var det några år sedan jag bodde i Canada och det är verkligen en dynamisk vin-nation, med många nya små producenter. Men kanske är de som var bra för 10 år sedan fortfarande bra idag? I så fall brukade jag tycka att Sandhill Wines, Burrowing Owl, Quails Gate, Painted Rock, Tantalus gjorde bra viner. Finns också ett par ganska dyra viner gjorda med Bordeaux blend som heter Osoyoos Larose Le Grand Vin och Mission Hill Oculus som är bra i vissa årgångar. Kanske inte värda sitt pris, men väldigt kul att stoppa in i en blindprovning. Som sagt, rekommendationer med reservation. Som nämns ovan finns också mycket bra Icewine i Canada, även om de flesta (och kanske även bästa) görs i Ontario. Hoppas det blir en bra resa!
 
Trådskapare
J

JonteP

Medlem
Tack båda för bra svar!

Icewine känns givet, men skulle bli dålig stämning om jag bara kom hem med det. Blir nyfiken på deras Syrah-viner också.
Känner igen flera av producenterna du nämner från runtgoogling. Ska hålla utkik efter dem!
 
Toppen