Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

OT: Kendo VM 2015

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
I helgen var det Kendo VM i Tokyo vilket inneburit att jag varit och är fett uppbokad med gäster från när och fjärran. Strax möter jag tex upp 11 svenskar (4 landslagare) för genomgång inför träning i Yokohama samt eftersläckning. HEKTISKT på ett skönt sätt :cool:

Japan knep (som oftast) alla guldmedaljer: Ind herr och dam, lag herr o dam. Jag har fått njuta mitt lystmäte av BRA kendo på högsta nivå!

Från Europa kan meddelas att två herrar tog sig i individuella till kvartsfinalen.
I lagtävlingen för herrar knep Ungern en välförtjänt bronsmedalj efter att ha fått "avnjuta" en total utskåpning av Japan i semi.
Europas starkaste herrlag, Frankrike, förlorade med enliten fjuttig poäng mot USA i kvarten. USA förlorade i sin tur knappt mot Korea i semi.

Ja, det finns kanske inte så mycket mer att säga om detta ickevinösa inlägg än att jag assisterat ett flertal kendomänniskor att hitta de bästa restaurangerna samt också (till vissa restauranger) levererat passande vinflaskor åt dem. För visst brukar väl lite gott vin kunna passa rätt väl till bra västerländskt cuisine?
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Då jag tränade med franska och tjeckiska landslagen på Kejsarpalatset så var NHK World där. Och som av en händelse fastnade några delar av mig på det som sedan blev deras kendo-dokumentär i samband med VM.
http://www3.nhk.or.jp/nhkworld/english/news/features/201506011620.html
Se gärna! Då förstår du en gnutta av vad jag helst av allt hänger mig åt INNAN vinprovning :D
 

Mattias Schyberg

Administratör
Då jag tränade med franska och tjeckiska landslagen på Kejsarpalatset så var NHK World där. Och som av en händelse fastnade några delar av mig på det som sedan blev deras kendo-dokumentär i samband med VM.
http://www3.nhk.or.jp/nhkworld/english/news/features/201506011620.html
Se gärna! Då förstår du en gnutta av vad jag helst av allt hänger mig åt INNAN vinprovning :D
Jättekul, lyckades inte hitta dig, men jag får väl titta lite mer noggrant igen. Såg inga som undvek att bli träffade genom att vicka på huvudet för övrigt. ;)
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Jättekul, lyckades inte hitta dig, men jag får väl titta lite mer noggrant igen. Såg inga som undvek att bli träffade genom att vicka på huvudet för övrigt. ;)
Vi vickar ALLA på huvudet innan vi når perfektion :)
 
Toppen