Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Oväntade fynd i restaurangsverige

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Jag tänkte att det kunde vara på sin plats med en tråd där vi kan tipsa om oväntade, bra, spännande och roliga fynd runt om i vårt avlånga land.
Låt mig börja med någonting jag upptäckte för en dryg vecka sedan. På Bishop Arms i Gamla stan, en av Stockholms skönaste pubar (och med den absolut skönaste personalen) så tittade jag runt lite i menyn medan jag satt och sippade på min härliga Bitburger.
Döm om min förvåning när jag hittar Deutz, förvisso den vanliga pavan, för 495 spänn flaskan. Ytterst oväntat, ytterst snyggt prissatt.

Att gå till en pub för att dricka standardbubbel kanske är lite långsökt, speciellt eftersom Gaston, the Burgundy och 19 glas ligger inom bekvämt krypavstånd. Men ibland vill man vara sig själv för en stund. Och då kan det vara bra med ett vattenhål där man kan muta någon med bubbel som inte kostar skjortan.
 

Jos

Medlem
Tråden finns redan om även med lite annan rubrik http://www.finewines.se/threads/restauranger-som-inte-tar-4ggr-pengarna-pa-vinerna.1142/
Om någon vill sammanfoga eller flytta.

Nu när vi flyttat kan jag även passa på att tipsa om vår gamla kvarterskrog Cafe Facile. Blev jobbigt att få bord när DI skrev upp dom men man ville ju inte göra det ännu svårare att gå dit och käka :D

De har inte bara har Stockholms bästa och billigaste(?) biff, pommes och bea för i sammanhanget nästan löjliga 150 spänn utan kränger också Pol Roger standard för 499, årgång för 599 och Winston för runt 1250!!
 

gece

Man vänjer sig.
I somras hade Loopen Marina (vid Hornstull, under Liljeholmsbron) Bollinger SC på kvarts-/halv-/helmagnum för 285/499/999 denarer.
 

Old Sparky

Medlem
Vet inte om någon uppmärksammat detta tidigare men var på ICA Liljeholmen i helgen. De har serveringstillstånd och serverar viner på glas vid delikatessdisken. De har en Coravin och häller b la upp Guigal LaLaLa, Clos Erasmus, Cuvée Centenaire CDP och en del annat. Blev väldigt förvånad av utbudet faktiskt. Billigt var det också :) Dock var vinerna lite väl kylda.
 

Helen

Medlem
Bistro Rigoletto på Kungsgatan är ett härligt ställe där man just nu kan köpa Champagne Henriot 2005 för endast 950 kr, Dom Perigion 2004 för 1950 kr samt Belle Epoque 2004 för 1850 kr. Fler krogar borde ha samma plånboksvänliga påslag på drickdugliga viner
 

Magikern

Medlem
Någon som vet någon restaurang som har mycket prisvärt från Kampanien och udda regioner i Italien? Dessa tenderar att vara de mest plånboksvänliga vinerna jag känner till.
 

JonasBo

Medlem
Jag tänkte att det kunde vara på sin plats med en tråd där vi kan tipsa om oväntade, bra, spännande och roliga fynd runt om i vårt avlånga land.
Låt mig börja med någonting jag upptäckte för en dryg vecka sedan. På Bishop Arms i Gamla stan, en av Stockholms skönaste pubar (och med den absolut skönaste personalen) så tittade jag runt lite i menyn medan jag satt och sippade på min härliga Bitburger.
Döm om min förvåning när jag hittar Deutz, förvisso den vanliga pavan, för 495 spänn flaskan. Ytterst oväntat, ytterst snyggt prissatt.

Att gå till en pub för att dricka standardbubbel kanske är lite långsökt, speciellt eftersom Gaston, the Burgundy och 19 glas ligger inom bekvämt krypavstånd. Men ibland vill man vara sig själv för en stund. Och då kan det vara bra med ett vattenhål där man kan muta någon med bubbel som inte kostar skjortan.
Deutz är Elite Hotel/Bishop huschampagne, vilket det varit väldigt länge, så antar att de får bra inköpspris på den.

Lilla Napoli i Falkenberg har kul vinlista och väldigt bra priser, ca 200-300 kr påslag bara.
 

MarkusJ

Medlem
Deutz är Elite Hotel/Bishop huschampagne, vilket det varit väldigt länge, så antar att de får bra inköpspris på den.
Tror att jag drack Deutz för 115kr/glaset på Bishops på Bellmansgatan för någon vecka sen. Även om det känns lite fel att dricka annat än öl där...
 
Toppen