Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Ozongenerator och vinlagringsskåp?

Jonas Sand

Medlem
Hej.
Mitt vinlagringsskåp står i ett förråd som jag funderar på att köra en ozongenerator i då det blivit lite unken luft efter vinterförvaring av växter och dylikt.
Tror ni vinet riskerar fara illa av det?
Tror ni vinlagringsskåpet riskerar fara illa av det?
 

Kaptenen

Medlem
Det blir ju en ganska tydlig (tillfällig) klordoft, men jag har svårt att se att detta skulle kunna tränga in i flaskorna genom korken om du gör det en gång.
 
Trådskapare
Jonas Sand

Jonas Sand

Medlem
Lättast borde ju vara att tömma skåpet och torka av skåp och flaskor?
Japp, det var så jag gjorde till slut. I retrospektiv har jag väldigt svårt att se att det skulle kunna försämra vinerna - iallafall den ”dos” jag körde.
 
Toppen