Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Pärlor i restaurangsortimentet som går att beställa flaskvis

Bastardo

Medlem
Tipsa gärna om viner i restaurangsortimentet som går att beställa flaskvis hos importören; alltså även för privatpersoner. Låt oss säga i en ungefärlig prisklass från 150 riksdadlar till 510. (Det är fritt att tipsa även om dyrare viner, särskilt med tanke på att man får normalt ingen fin champagne så billigt.)
Har läst tidigare om den här möjligheten men aldrig använt. Man har ju läst otaliga gånger att vinet går även beställa som en privatperson, men har aldrig riktigt fattat hur det går till, men nu vet jag.
Är mest intresserad av viner från Italien, Frankrike, Tyskland etc. Både vita, röda, mousserande och rosé.
P.S. Det finns även starksprit som går beställa ifrån restaurangsortimentet. Det fick jag lära mig när jag frågade lite om cognac hos en importör. Men ibland blir det billigare att köpa från nätfirman, även om man betalar alkoholskatten.
 

Gradin

Medlem
Från Vingruppen kan du beställa allt restaurangsortiment som privatperson, dock en administrationsavgift tillkommer, säkert fler vinhandlare som det går från även.
 
Trådskapare
Bastardo

Bastardo

Medlem
Från Vingruppen kan du beställa allt restaurangsortiment som privatperson, dock en administrationsavgift tillkommer, säkert fler vinhandlare som det går från även.
Tack så mycket, Gradin!
Det kanske inte gör så mycket även om man skulle behöva beställa sex flaskor heller. Jag köper normalt bara viner som jag har lite koll på och sådana som brukar få mycket bra recensioner i flera olika media. Då är man oftast på den säkra sidan. Finewines är dock inte min första källa, men jag tar hänsyn vad grabbarna skriver och vad medlemmarna tycker. :) Många av er har oerhört stor erfarenhet av vinerna. Den informationen är inte lätt att finna på andra ställen.
 

Gradin

Medlem
Tack så mycket, Gradin!
Det kanske inte gör så mycket även om man skulle behöva beställa sex flaskor heller. Jag köper normalt bara viner som jag har lite koll på och sådana som brukar få mycket bra recensioner i flera olika media. Då är man oftast på den säkra sidan. Finewines är dock inte min första källa, men jag tar hänsyn vad grabbarna skriver och vad medlemmarna tycker. :) Många av er har oerhört stor erfarenhet av vinerna. Den informationen är inte lätt att finna på andra ställen.

Jag gör nästan tvärtom, tycker man får en mer realistisk bild av många FW medlemmars recensioner och tydligare bild hur vinet kommer smaka och agera. :)
 
Toppen