Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Paris med barn

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Hallå forumet!

Har bokat fem dagar Paris i mitten april med två barn, en treåring och en sexåring.

Nu söker jag förstår råd från forumet som i sin allsmäktiga vishet förhoppningsvis kan komma med bra tips på hur man överlever och njuter av Paris med småbarn.
-Jag tänker mig att en dag bör spenderas på Disneyland och frugan vill gärna ha en dag i Versailles så det är väl förutsättningarna tänker jag.

Var bor man? Var äter man gott med nöjda barn? Var dricker man gott vin med nöjda barn? Lekparker och annat kul?
Är det något man bara måste göra förutom Eiffeltornet?

Alla tips från er som gjort Paris med barn mottages tacksamt! (Och andra tips också förstås)
 

chambertin

Medlem
Hallå forumet!

Har bokat fem dagar Paris i mitten april med två barn, en treåring och en sexåring.

Nu söker jag förstår råd från forumet som i sin allsmäktiga vishet förhoppningsvis kan komma med bra tips på hur man överlever och njuter av Paris med småbarn.
-Jag tänker mig att en dag bör spenderas på Disneyland och frugan vill gärna ha en dag i Versailles så det är väl förutsättningarna tänker jag.

Var bor man? Var äter man gott med nöjda barn? Var dricker man gott vin med nöjda barn? Lekparker och annat kul?
Är det något man bara måste göra förutom Eiffeltornet?

Alla tips från er som gjort Paris med barn mottages tacksamt! (Och andra tips också förstås)
Länge sedan jag var där med småbarn men barnen (och jag) tyckte då att Parc Asterix var bättre än Euro Disney.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Hallå forumet!

Har bokat fem dagar Paris i mitten april med två barn, en treåring och en sexåring.

Nu söker jag förstår råd från forumet som i sin allsmäktiga vishet förhoppningsvis kan komma med bra tips på hur man överlever och njuter av Paris med småbarn.
-Jag tänker mig att en dag bör spenderas på Disneyland och frugan vill gärna ha en dag i Versailles så det är väl förutsättningarna tänker jag.

Var bor man? Var äter man gott med nöjda barn? Var dricker man gott vin med nöjda barn? Lekparker och annat kul?
Är det något man bara måste göra förutom Eiffeltornet?

Alla tips från er som gjort Paris med barn mottages tacksamt! (Och andra tips också förstås)
Börja med EuroDisney och bo där (lägg tid på att hitta erbjudanden mycket pengar att spara) ta tåget till Versailles, bo där.
Om ni vill åka upp i Eiffeltornet, boka bord i en av restaurangerna så slipper ni kön som brukar vara låååång.
 

Sarco

Medlem
Nu har du rimligen ställt in resan (hoppas jag) men https://www.parisinfo.com/musee-monument-paris/71282/Jardin-d'Acclimatation tycker jag funkar bra för barn som en dagsutflykt. Finns trevliga enkla restauranger i närheten också. Inte så centralt beläget, men centrala Paris är kanske inte paradiset med små barn. En dag eller två för att titta på de pampiga grejerna med Eiffeltornet i fokus räcker nog bra beroende på barnens fokus och ålder. Eurodisney eller vad det kallas nuförtiden är klart värt ett besök, tycker i alla fall jag (och mina barn).
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Ja, resan är avbokat och likaså min tripp till Champagneveckan men tack för tipsen. Hoppas på att återuppliva planerna igen i höst.
 
Toppen