Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Pegau i februari

Håkan

Medlem
Hej,

I februari släpps lite Pegau 04. Tyckte priset var högt (795 kr) och kollade med importören, det visade sig att det är Cuvee Laurence 04 som släpps.
 

chambertin

Medlem
SV: Pegau i februari

Priset är kanske lite högt men min erfarnehet av det vinet från bl.a -95 och -98 är mycket bra.
Man får ha lite tålamod bara. Drick INTE före 10-års dagen tycker jag.
För 300:- mindre får du lika bra (eller t.o.m bättre) vin i Clos Saint Jean La Combe des Fous -04.
Finns några flaskor kvar hos SS i Malmö tror jag.

Hade tänkt att försöka få tag i lite Chateauneuf -06 och -07 direkt från några producenter.
Har köpt förut från bl.a Paul Autard och Domaine de la Janasse.
Några andra producenter jag gillar är Domaine Chante Cigale och Clos du Mont Olivet
Om ngn är intresserad att hänga på så skicka mig ett meddelande.
 

Jos

Medlem
SV: Pegau i februari

Jag korkade upp en Clos Saint Jean cdf -04 häromdagen och skulle inte rekommendera den. Ingen bra representant för cdp och det finns en hel del som är bättre rent generellt i prisklassen. Visst, -inget dåligt vin men för femhundringen finns klart bättre köp och det är rätt lite cdp i det vinet. Köp då hellre två st Sixtine Reserve eller den billigare Chante Cigale.

Förresten är jag alltid intresserad av lite producentköp så jag pmar! :)
 

Krug88

Medlem
SV: Pegau i februari

Håkan skrev:
Hej,

I februari släpps lite Pegau 04. Tyckte priset var högt (795 kr) och kollade med importören, det visade sig att det är Cuvee Laurence 04 som släpps.
Har inte provat 04 men 01 var helt fantastisk!
98 var också bra men inte riktigt på samma nivå.
 

Jos

Medlem
SV: Pegau i februari

Vet inte vad som hänt men med SS senaste året men äntligen börjar det ploppa upp lite mer CDP. I februari kommer en hel del faktiskt. Det är väl inte det roligaste grejerna precis men priserna är väl ok. Mina senaste inköpta Mon Aieul -01 landade på cirka 600 spänn styck ink. allt från Albany Vintners iofs så bästa köpen gör man ju i alla fall fortfarande inte från SS... Janasse Chaupin -06 för 36 euro plus frakt är ju också ett sjukt bra pris även om kronan suger just nu.
 
Toppen