Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Per Se – en sågning av rang.

ChristianB

DipWSET
Rätt häftigt att läsa en sådan recension när det handlar om en restauran av sådan standard. Jag får lite känslan av att "det borde inte hända!", men så gjorde det! :D
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Nu har jag aldrig käkat på Per Se; men jag är övertygad om att någon eller några här på forumet har gjort det.
Såg dock denna recension susa förbi på FB – väl värd en genomläsning. Per Se.
Sågning som heter duga!
Kompisen var där förra veckan, måste höra vad han tyckte.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Rätt häftigt att läsa en sådan recension när det handlar om en restauran av sådan standard. Jag får lite känslan av att "det borde inte hända!", men så gjorde det! :D
Har sett flera kommentarer kring det här inlägget på FB där flera personer uttryckt liknande åsikter. Något verkar ha gått kapitalfel i organisationen. Någon nämnde att maten varit katastrofal men att servicen varit bra så det känns som att det är dagsform som rådet; vilket självklart är oacceptabelt på ett sådant ställe.
 

Elvis

Medlem
Jag försökte få bord på Per Se vid senaste besöket i New York men var för sent ute. Min fru var på French Laundry i våras och var inte heller särskilt imponerad. Kanske något som gått fel på djupet i Thomas Kellers organisation?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Jag försökte få bord på Per Se vid senaste besöket i New York men var för sent ute. Min fru var på French Laundry i våras och var inte heller särskilt imponerad. Kanske något som gått fel på djupet i Thomas Kellers organisation?
Kanske är en kombination av att förväntningarna är otroligt höga och att någonting strular? En polare har käkat på FL typ 40 gånger och han är alltid lyrisk. Men i grunden så måste man ju säga att det inte finns någon som helst felmarginal på ställen av den kalibern. Speciellt inte som de ska ta sådana priser som de gör.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Thomas Keller har nu svarat, eller i vart fall pudlat, på Facebook.
Gillar att han inte kommer med undanflykter; utan lovar bot och bättring.
 
Sent inlägg i denna tråd, men för mina fem cents... Jag gillar kellers restauranger, och hans kokböcker, hans fusion mellan klassisk fransk kokkonst och amerikanska råvaror - han har i min mening byggt vidare på - och förfinat - de kulinariska byggstenar som lagts av gramercy, Union Square Café (vila i frid), Gotham bar and grill. Men problemet är snarare stjärnrestauranger i sig - man har så sjukt högt ställda förväntningar att man riskerar bli besviken oavsett vad man får på tallriken. Särskilt när man tittar på notan.
Per Se är riktigt riktigt bra, men är det den bästa matupplevelsen i new york jag haft? Nej.
I Yountville vill jag slå ett slag för Ad Hoc, fantastiskt trevligt att traska in, sätta sig vid baren, ta in några riktigt goda viner per glas eller halvflaska, och njuta av dagens trerätters, finlagad husman i kellers new american cuisine, till oerhört rimliga priser, vilket annars inte riktigt är det som kännetecknar just yountville...
 
Toppen