Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Pierre Gonon S-J 2020

Släpptes idag via vinklubben hos Lidby.
Max 2 per pers annars makulerar de.

1653465747714.png
 

Sebran

Medlem
Jag hängde på låset och har fått ett bekräftelsemail på 2 flaskor från Systembolaget, men man vet aldrig om man får ett SMS att beställningen har makulerats. Det hände mig förra året. Håller tummarna...
 
Trådskapare
Bitter Sediment
Jag hängde på låset och har fått ett bekräftelsemail på 2 flaskor från Systembolaget, men man vet aldrig om man får ett SMS att beställningen har makulerats. Det hände mig förra året. Håller tummarna...
Exakt samma läge här. Tummarna hålls! 2018 och 2019 har levererat magi. Men om denna beställningen går i lås blir det att lagra.
 

Håkan

Medlem
Vi får se, rätt kraftig prishöjning 20% sen förra året, lade en beställning men det där förhatliga SMSet skall ju helst inte komma. Har haft tur med både 2018 och 2019 så nån gång kanske turen lägger sig.
 

Silex

Medlem
Jag la också en beställning och har fått bekräftelsemail. Men som andra sagt så är det ju först när man har flaskan i handen som man kan vara helt säker på att den finns på riktigt.
 

rs14

Medlem
Var lite sen på bollen, 10.00.47 gick min beställning igenom och det har nog slunkit in några betydligt tidigare så jag räknar inte med att få några flaskor. En vän till mig lyckades beställa 09:58…
 

MarkusJ

Medlem
Satt med lite mycket annat och hade missat att logga in när jag satt och refreshade så blev ett par sekunder för sen - fick nyss SMS om att min order vart mackulerad.
 

Keen

slan
Beställning innen 10:00:12 kanske, men fumlade ett steg så tappade ett par sekunder. Fick sms om makulering också.
 

Håkan

Medlem
Jag fattar inte riktigt grejen med Gonon, drack 2019 senast i slutet av förra året och tyckte den var bra och gav den 91p. Det känns dock som att hypen överträffar vinet, och att det absolut går att hitta bättre viner från norra Rhône till samma peng.
Visa bifogad bild 26420
Jag var själv tveksam denna gång då priset börjar bli väl högt för en Saint Joseph. Men andrahandsmarknaden är galen om jag skulle ångra mig, så jag gjorde ett försök en gång till. Tycker själv att Gonon är väldigt bra och har den som näst bäst i St Joseph, bara J-L Chave tycker jag är bättre. Men om du jämför med andra Nordrhonare finns det säkerligen minst lika bra i andra domäner för samma peng, Det däringa vinet till vänster i bild torde dock vara något bättre än Gonon:cool:
 

buteljen

Medlem
Jag fattar inte riktigt grejen med Gonon, drack 2019 senast i slutet av förra året och tyckte den var bra och gav den 91p. Det känns dock som att hypen överträffar vinet, och att det absolut går att hitta bättre viner från norra Rhône till samma peng.
Visa bifogad bild 26420

+1.
Drack 2015 för någon månad sedan och skrev " 2015 Pierre Gonon St. Joseph . Har sett här på forumet att vissa varit lyriska över den producenten men konstigt nog blev ingen av oss speciellt exalterad av vinet trots att det egentligen inte fanns något specifikt att klaga på.". Men man går ju i gång på olika saker :)
 
Toppen