Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Pol Roger Winston Churchill 2002

Dovberg

Medlem
Härligt. Frågan är hur stor chansen är att man får -00 istället för -02 när man beställer den 1:e december. Har ju hänt förr när viner bytat årgång.
 

Silex

Medlem
Härligt. Frågan är hur stor chansen är att man får -00 istället för -02 när man beställer den 1:e december. Har ju hänt förr när viner bytat årgång.
Jo precis. Tyvärr har -00 och -02 samma artikelnummer. Man kan ju tycka de borde byta nummer för sådana viner där årgångarna spelar större roll (som tidigare diskuterats in andra trådar på forumet). Men just det ja, de har ju slut på nya artikelnummer...
 

Dovberg

Medlem
Blir till att fråga leverantören Ward wines och se. Malin där är ganska stabil så jag lär få ett bra svar ur henne.
 
Trådskapare
A
Blir till att fråga leverantören Ward wines och se. Malin där är ganska stabil så jag lär få ett bra svar ur henne.

Från Malin fick jag detta svar.

Hej Anders,
Jag skrev 1/12 men eftersom det är en artikel som redan finns ute på hyllorna (den finns i dag i 80 butiker över landet) så blir det en rullande övergång. Men vi kommer redan den 18/11 stoppa försäljningen av 2000 och släppa på 2002, men det kommer ju ta ett tag innan det bara finns 2002 ute i butik. Det är ofrånkomligt eftersom det är ett vin som redan är listat.

Men jag hoppas att de flesta butiker ska ha 2002 i början av december.
 
Trådskapare
A
Det borde ju medföra att om man beställer vinet så är det -02:an som kommer och inte -00?

Fråga till Ward

Tack för snabbt svar.
Vad gäller magnum? Där skickas ju beställningen till er som jag förstår det.
Ursäkta för alla frågor men vi har många champagnehungriga människor på forumet och en hel del av dem sitter med fingret på köpknappen. Då "vi" redan har 2000 i källaren så vill man vara säker på att det är just 2002 som levereras.
Tyvärr tar ju inte Systembolaget system så stor hänsyn till årgång.

Hälsningar
Anders Landström
 

doda

Medlem
Priset på magnum kommer tydligen (enligt nyheter på livetsgoda.se) att höjas från och med den 1 december från 2258 SEK till 2579 SEK. Ligger de efter med prishöjning på magnum sedan tidigare?
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Priset på magnum kommer tydligen (enligt nyheter på livetsgoda.se) att höjas från och med den 1 december från 2258 SEK till 2579 SEK. Ligger de efter med prishöjning på magnum sedan tidigare?
I BS kan importörerna justera priserna när som helst, men i ordinarie sortiment bara två (?) gånger per år. Så det är väl rätt naturligt att man i BS höjer exakt när man byter till en ny/dyrare/bättre årgång. Jag ser förstås gärna att man får mängdrabatt när man köper magnum, men så länge en magnum kostar 2,0 gånger samma årgång på 75 cl är jag i grunden nöjd.
 

doda

Medlem
I BS kan importörerna justera priserna när som helst, men i ordinarie sortiment bara två (?) gånger per år. Så det är väl rätt naturligt att man i BS höjer exakt när man byter till en ny/dyrare/bättre årgång. Jag ser förstås gärna att man får mängdrabatt när man köper magnum, men så länge en magnum kostar 2,0 gånger samma årgång på 75 cl är jag i grunden nöjd.
Jag håller med om faktor 2 mot pris på normalflaska. Ofta är faktorn något högre. Visst inte om reglerna för prissättning i BS. Tack för infon!
 

doda

Medlem
Har letat efter omdömen på detta vin, men hittar inget. Är det världspremiär den 1 december, även för kända vinskribenter?
 
Toppen