Pol Roger Winston Churchill 2002

Diskussion i 'Vin' startad av Anders Landström, 14 november 2014.

1. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite.

Har diskuterats i ett antal ämnen och då jag precis fick ett pressmeddelande så baserat på intresset kring vinet lägger jag upp den här.

Winston kommer att lanseras den 1 december och kommer som tidigare diskuterat behålla priset 1.285 SEK för 75cl

Bifogade filer:

2. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

Jag ÄR faktiskt intresserad då jag gillade 00:an mycket. Jag antar att det är en ännu bättre årgång dessutom. :)

Skumpagne gillar detta.
  3. Kostjan

Kostjan Mot bättre vetande

Blir som en julklapp, fast till sig själv.
    Eller jag menar många julklappar :)

4. Skumpagne

Skumpagne Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa

Sweeeeet!

5. Jonas Rydgren

Jonas Rydgren Medlem

Tack för den informationen!

6. Dovberg

Dovberg Medlem

Härligt. Frågan är hur stor chansen är att man får -00 istället för -02 när man beställer den 1:e december. Har ju hänt förr när viner bytat årgång.

7. Silex

Silex Medlem

Jo precis. Tyvärr har -00 och -02 samma artikelnummer. Man kan ju tycka de borde byta nummer för sådana viner där årgångarna spelar större roll (som tidigare diskuterats in andra trådar på forumet). Men just det ja, de har ju slut på nya artikelnummer...

8. Dovberg

Dovberg Medlem

Blir till att fråga leverantören Ward wines och se. Malin där är ganska stabil så jag lär få ett bra svar ur henne.

9. Anders Landström

Från Malin fick jag detta svar.

10. Dovberg

Dovberg Medlem

Det borde ju medföra att om man beställer vinet så är det -02:an som kommer och inte -00?

11. Anders Landström

Fråga till Ward

12. Silex

Silex Medlem

Jag antar att man kan gå till sitt lokala SB 19/11 och köpa upp alla flaskor de har av 2000, sedan vänta tills fyller på med 2002 och köpa dem, och sedan returnera flaskorna från 2000. Man får ligga ute med lite pengar men rent teoretiskt borde det ju fungera :)

Darth Angelus, fluff, Vino fino och 5 andra gillar detta.
  13. doda

doda Medlem

Bra Anders! Tack! Är intresserad av svaret från Malin på Ward angående magnum.

14. Dovberg

Dovberg Medlem

Fick svar från Malin. Magnumflaskor som beställs efter den 1/12 kommer att vara av årgång 2002.

15. doda

doda Medlem

Priset på magnum kommer tydligen (enligt nyheter på livetsgoda.se) att höjas från och med den 1 december från 2258 SEK till 2579 SEK. Ligger de efter med prishöjning på magnum sedan tidigare?

16. vintomas

vintomas Bloggare

I BS kan importörerna justera priserna när som helst, men i ordinarie sortiment bara två (?) gånger per år. Så det är väl rätt naturligt att man i BS höjer exakt när man byter till en ny/dyrare/bättre årgång. Jag ser förstås gärna att man får mängdrabatt när man köper magnum, men så länge en magnum kostar 2,0 gånger samma årgång på 75 cl är jag i grunden nöjd.

17. doda

doda Medlem

Jag håller med om faktor 2 mot pris på normalflaska. Ofta är faktorn något högre. Visst inte om reglerna för prissättning i BS. Tack för infon!

18. doda

doda Medlem

Har letat efter omdömen på detta vin, men hittar inget. Är det världspremiär den 1 december, även för kända vinskribenter?

19. MartinE

MartinE Medlem

Den släpptes i somras i länder med, ähum... mer utvecklad vinmarknad. Men det blir världspremiär på Systembolaget den 1 december!

Last edited: 18 november 2014
    Ola Björklund och Vino fino gillar detta.
  20. doda

doda Medlem

Ok. Tack! Men varför finns det inga omdömen internationellt?

Dela sidan