Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Portvinsfråga

A

Anna dahlberg

Hej!
Jag fick en flaska Portvin från en släkting. Sandeman Port från 60-talet. Har kartongen kvar. Hade varit kul att veta lite om den.
Är det någon som kan lite mer om detta?
Mvh Anna
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag lyckas inte lägga in mina bilder. Vet någon hur jag gör det?
Du borde ha en knapp under fältet där du skriver som heter "Bifoga en bild/fil". Tryck på den och välj bilden du vill bifoga. Nu blir jag dock osäker. Hm, det går nog endast om man är medlem dessvärre. Skicka den till info@finewines.se så lägger jag in den alternativt så behöver du registrera ett konto.

Sorry för krånglet! :(
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hej! Tack, har mailat nu.
Mvh Anna
Vad bra. Här är bilderna...

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 

Wintermute

Medlem
Om jag har förstått saken rätt, är Invalid Port den enklaste av Sandeman's olika portvin och kanske inte en som är optimal för lagring. Men allt portvin innehåller mycket socker och mycket alkohol, så det är nog tämligen stryktåligt. Om du är en rutinerad portvinsdrickare tycker jag att du skall korka upp den tillsammans med några likasinnade, men ha gärna en reservflaska beredd. Om du inte är en rutinerad portvinsdrickare får du träna upp dig på lite olika portvin...
Jag tycker att lådan är superläcker!
 
Toppen