Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Priser - observationer, reflektioner (och kanske lite gnäll)

katho27

Medlem
Funderar lite på det här med priser och hur detta kan diskuteras..

En skulle ju önska sig att kunna slippa behöva fundera över qpr, "var gränsen går", när det är dags att bryta en vertikal för att det blivit för dyrt (etc. etc.).

Tänk att enkom kunna fokusera på vad en vill köpa, lagra och dricka. Men iaf min verklighet, även om jag ofta lyckas tränga bort det i själva klick-ögonblicken, innebär att jag bör/borde ha mer fokus både på priser, prisutveckling (och budget per given tidsenhet).

Tänker också att (oombedda) samtal om priser ibland kan lägga en våt filt över en forumdiskussion där någon bara vill förbli genuint glad över att ha fått tag i något den druckit, letat efter eller köpt för att den verkligen velat ha just det vinet.

Skulle det därför kanske finnas utrymme för en separat tråd för den som intresserar sig för eller behöver lufta och dryfta prisfrågor?
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Vad är det egentligen du vill diskutera? Ingen annan än du själv vet väl hur stor din vinbudget är, var din smärtgräns går när det gäller pris per flaska, eller om du blir gladare av några få men riktigt bra flaskor eller många OK flaskor?
Om du vill veta vad viner kostat på SB i tidigare årgångar, t.ex. i syfte att bojkotta de som du tycker har stigit för mycket i pris, kan jag rekommendera http://vininfo.org/
Om det är hjälp mot "shopaholic"-beteende du efterfrågar, finns det nog andra diskussionsforum att vända sig till.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Ingen orsak! Hoppas du förmår att välja viner på ett sätt som skänker mer njutning genom innehållet i flaskan än de förorsakar ångest p.g.a. priset!
 
Trådskapare
katho27

katho27

Medlem
Tack!
Och hoppas likaledes att du @vintomas hittar något boende i kalifornien som du tycker ligger inom rim och reson, vilket du bara själv kan avgöra, trots att priserna enligt uppgift gått helt bananas även i halvattraktiva lägen (för referens, se annan tråd nyligen).
 
Toppen