Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Prisvärd champagne till fest

csteen

Medlem
Mitt första inlägg här. Misstänker att det finns flera aktuella trådar men jag lyckas inte riktigt hitta!

Jag är på jakt efter ett prisvärt vin i prisklassen 350-400 kr. Det kan med fördel vara odlarchampagne. Då jag ska inhandla runt 20 flaskor kanske det kan löna sig att köpa online, vad vet jag?

Tack på förhand!
 

mackan92

Medlem
Hmm, mina rekommendationer landar cirka en tjugo-trettio kronor ovanför spann... Men jag skulle rekommendera Pierre Peters spontant, en väldig "crowd pleaser" i min mening till ett bra pris. Alternativt Diebolt vallois.

 
Trådskapare
C

csteen

Medlem
Två favoriter! Men om jag ska försöka följa budget behöver jag komma ner lite i pris (eller så är jag bara snål).
 

mackan92

Medlem
Förstår, men ni kan ju festa till det lite mer med att köpa magnum av Pierre Peters :)

Men jag kan även rekommendera denna som jag druckit ganska många gånger. AR Lenoble
 

stevie22002

Medlem
Om du kan vänta lite (?) så brukar Philipson Wine ha väldigt bra deal på denna titt som tätt. Brukar ligga ute med en rabatt på ca 40%. Gratis frakt från Danmark. En vardagsfavorit hos mej och jag vet att andra på forumet gillar denna.

 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Mitt första inlägg här. Misstänker att det finns flera aktuella trådar men jag lyckas inte riktigt hitta!

Jag är på jakt efter ett prisvärt vin i prisklassen 350-400 kr. Det kan med fördel vara odlarchampagne. Då jag ska inhandla runt 20 flaskor kanske det kan löna sig att köpa online, vad vet jag?

Tack på förhand!
Finns gamla trådar om ämnet där du säkert kan få många tips.


Finns en sökfunktion och du kan välja enbart "rubriker" vilket är ett bra tips om man vill söka efter gamla trådar.
 

LarsW

Medlem
Jag är på jakt efter ett prisvärt vin i prisklassen 350-400 kr. Det kan med fördel vara odlarchampagne.
Dehours tycker jag är en prisvärd och trevlig champagne. Jag brukar inte falla för odlarskumpor men denna är ett undantag. Har alltid känts drickfärdig.
Tyvärr är magnumen restnoterad just nu, kostar annars inte mer (än 2 helor).
Plus de Bulles är pålitliga och många här handlar från dem. Det finns rabattkoder här på forumet så frakten blir i princip gratis.

Sen skulle det ju se konstigt ut om jag inte rekommenderade Bonnaire. Deras instegsskumpa går fint som aperetiff och är populär bland muggles.
Finns på We love bubbles - men de verkar ha något stök med sin hemsida just nu så kan inte se pris/tillgång.
 

Jos

Medlem
Mitt första inlägg här. Misstänker att det finns flera aktuella trådar men jag lyckas inte riktigt hitta!

Jag är på jakt efter ett prisvärt vin i prisklassen 350-400 kr. Det kan med fördel vara odlarchampagne. Då jag ska inhandla runt 20 flaskor kanske det kan löna sig att köpa online, vad vet jag?

Tack på förhand!
Sticker ut hakan och rekommenderar Guldkula, - har druckit och tyckte det var riktigt gott. Brödig och lite krutig, klassiskt bra bubbel. https://www.systembolaget.se/produkt/vin/guldkula-5652301/

Men vi stannar inte där... Du köper 19 Guldkula och får på så sätt pengar över till en flaska Krug GC inom din budget som du kan gå undan och dricka tillsammans med de som fattar :D
 

Jonas Sand

Medlem
Jag drack Charles Ellner 2015 i veckan. 280 spänn på Systembolaget. För pengarna tyckte jag att den gav en överleverans även om det inte är en ”stor” champagne. Den hade jag övervägt om jag själv planerade för fest.
 

Thirsty

Smygnykterist
Mycket folk, köp ett roliga format på flaskan! Jeroboam är ändå ”hanterbart” att hälla från. Ex Louis Roederer 242. :cool:

PS: strax ovan budget men vad vore förslag om det var inom budget. :p
 

LarsW

Medlem
Sen skulle det ju se konstigt ut om jag inte rekommenderade Bonnaire. Deras instegsskumpa går fint som aperetiff och är populär bland muggles.
Finns på We love bubbles - men de verkar ha något stök med sin hemsida just nu så kan inte se pris/tillgång.
Nu funkar We love Bubbles igen.
24 europapengar för en Bonnaire Champagne Tradition L'Esprit du Temps . Så
Beställer du 18-20 flaskor så blir frakten gratis.
Inget under av komplexitet men god och drickfärdig och står sig väldigt starkt bland skumpor <300kr.
 
Trådskapare
C

csteen

Medlem
Mycket folk, köp ett roliga format på flaskan! Jeroboam är ändå ”hanterbart” att hälla från. Ex Louis Roederer 242. :cool:

PS: strax ovan budget men vad vore förslag om det var inom budget. :p
Haha har förstått att det är tradition. Kanske en kul grej!
 
Trådskapare
C

csteen

Medlem
Jag drack Charles Ellner 2015 i veckan. 280 spänn på Systembolaget. För pengarna tyckte jag att den gav en överleverans även om det inte är en ”stor” champagne. Den hade jag övervägt om jag själv planerade för fest.
Ska jag testa!
 
Måhända ett tråkigt svar, men jag tycker ändå André Clouet är bland det bästa i prisklassen, och är dessutom tillräckligt publikfriande för att du ska slippa stå med odruckna flaskor efteråt. Priset har höjts rätt ansenligt senaste tiden, men 351 kr är ju inom budget iaf.

 
Toppen