Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Problem med Climadiff AV54SXD ( inbyggd )

Pnilsson76

Medlem
Hej ,
Jag har ett 4 år gammalt Climadiff AV54SXD som helt plötsligt "went bananas". Har varit i kontakt med Climadiff SE och då garanti/reklamation gått ut hänvisar de till försäkringsbolaget då bara felsökning/framkörning kostar 1500-2000 SEK. Så jag tänkte slänga ut frågan här , kanske någon haft samma problem ?

  • Tickande ljud ( bakifrån/under som låter konstant )
  • Display bara blinkar på 24/24 grader
  • Ljuset går inte att tända/släcka vilket är konstigt då det finns ström ( Display blinkar)
  • On/off funkar inte
  • Går ej att ställa in temperatur
  • Kyler inte/fläkten går inte.

Jag har:

  • Låtit den vara strömlös ( kontakten ur ) minst 24 h
  • Rengjort fläkt på baksida
  • Prövat mer än ett vägguttag.
Någon som har någon idé , kan det finnas någon form av överbeslastningsskydd som har kickat in ? . Fläkten bak var rejält dammig men svår att rengöra när den är inbyggd...

Ps. Kylen är full.

Tacksam för all support

/Pierre
 

Cujo

Medlem
Låter som elektronikfel, något har smällt på styrkortet. Om du tar dit en reparatör lär denna byta hela kortet med vad det nu innebär i kostnad. Går det att komma åt elektroniken så du kan kika på den själv?
 
Trådskapare
Pnilsson76

Pnilsson76

Medlem
Låter som elektronikfel, något har smällt på styrkortet. Om du tar dit en reparatör lär denna byta hela kortet med vad det nu innebär i kostnad. Går det att komma åt elektroniken så du kan kika på den själv?
Tack för svar , Jag har dragit ut skåpet så jag har tillgång till baksidan men tummen mitt i handen gällande elektronik ...:eek:.
Man ser typ fläkten , expansionskärl, och kablar/fäste där själva strömsladden går in på baksidan.
 
Toppen