Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Producenter som måste besökas (förslag till tråd)

Hej forumiter!

En tråd jag tror hade kunnat bli populär är “Producenter som måste besökas”. Tanken är att lista producenter vi besökt som gjort ett stort intryck på oss utifrån ett par på förhand uppstälda bedömningskriterier. Exempel på sådana skulle kunna vara ”bemötande”, ”vinkvalitte”, ”lättilgängligt för besök”, ”Utbud till försäljning”, ”prisvärdhet (vet att det är en term som inte uppskattas så kom gärna på något bättre)” och ”Totalpoäng”.

Det finns hur mycket resetrådar som helst så det jag egentligen tror kunnat vara användbart är en lista uppdelat efter region som kan fyllas på av medlemmarna. En sammanställning helt enkelt i still med ”Låt oss dela en pava – retroperspektiv” där första två inläggen är låsta och fylls på efterhand.

Struktur i still med:

Land: Frankrike
Region: Alsace


Producent: Camille Braun
Bemötande: 9/10 (kommentar om man vill)
Vinkvalitte: 8/10 (kommentar om man vill)
Lättillgänglighet: 10/10 (kommentar om man vill)
Utbud: 8/10 (kommentar om man vill)
Prisvärdhet: 10/10 (kommentar om man vill)
Totalpoäng: 45/50
Kommentar: En kort kommentar om producenten...

... alla producenter i Alsace fylls på ...

Region: Bourgogne
....

Tanken är väl kanske inte att lista alla producentbesök som varit bra utan snarare de som gjort ett riktigt starkt intryck på en, russinen ur kakan. Att om man ska iväg på vinsemester eller redan befinner sig utomlands snabbt ska kunna gå in i tråden och leta fram några förslag. Listar man alla producentbesök som varit bra har jag en känsla av att listan snabbt kommer att bli oöverskådlig.

Vad tror ni? Naturligtvis öppen för alla typer av förslag till förfining av upplägg.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hej forumiter!

En tråd jag tror hade kunnat bli populär är “Producenter som måste besökas”. Tanken är att lista producenter vi besökt som gjort ett stort intryck på oss utifrån ett par på förhand uppstälda bedömningskriterier. Exempel på sådana skulle kunna vara ”bemötande”, ”vinkvalitte”, ”lättilgängligt för besök”, ”Utbud till försäljning”, ”prisvärdhet (vet att det är en term som inte uppskattas så kom gärna på något bättre)” och ”Totalpoäng”.

Det finns hur mycket resetrådar som helst så det jag egentligen tror kunnat vara användbart är en lista uppdelat efter region som kan fyllas på av medlemmarna. En sammanställning helt enkelt i still med ”Låt oss dela en pava – retroperspektiv” där första två inläggen är låsta och fylls på efterhand.

Struktur i still med:

Land: Frankrike
Region: Alsace


Producent: Camille Braun
Bemötande: 9/10 (kommentar om man vill)
Vinkvalitte: 8/10 (kommentar om man vill)
Lättillgänglighet: 10/10 (kommentar om man vill)
Utbud: 8/10 (kommentar om man vill)
Prisvärdhet: 10/10 (kommentar om man vill)
Totalpoäng: 45/50
Kommentar: En kort kommentar om producenten...

... alla producenter i Alsace fylls på ...

Region: Bourgogne
....

Tanken är väl kanske inte att lista alla producentbesök som varit bra utan snarare de som gjort ett riktigt starkt intryck på en, russinen ur kakan. Att om man ska iväg på vinsemester eller redan befinner sig utomlands snabbt ska kunna gå in i tråden och leta fram några förslag. Listar man alla producentbesök som varit bra har jag en känsla av att listan snabbt kommer att bli oöverskådlig.

Vad tror ni? Naturligtvis öppen för alla typer av förslag till förfining av upplägg.
Mycket bra idé!
 
Toppen