Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Provningsanteckningar Krug Clos d'Ambonnay 1996

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Provningsanteckningar Krug Clos d'Ambonnay 1996

Jahapp.... Man kanske ska panta lite tomglas... Eller köpa trisslotter.
 

kayaker

Cyklist
SV: Provningsanteckningar Krug Clos d'Ambonnay 1996

Sjödin skrev:
Jahapp.... Man kanske ska panta lite tomglas... Eller köpa trisslotter.
Att panta tomglas är en säker inkomstkälla.
 

SUPRA

Bäst
SV: Provningsanteckningar Krug Clos d'Ambonnay 1996

Den skulle ju onekligen passa rätt bra i "samlingen"...

Shit jag som tyckt det var en rätt kass idé att köpa 95an sitter nu och funderar på hur jag ska kunna lägga vantarna på 96an, vilken idiot jag är.
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Provningsanteckningar Krug Clos d'Ambonnay 1996

SUPRA skrev:
Shit jag som tyckt det var en rätt kass idé att köpa 95an sitter nu och funderar på hur jag ska kunna lägga vantarna på 96an, vilken idiot jag är.

Det är klart att du ska samla vidare till en CdA-vertikal! ;D

Om prissättningen av 1996:an blir ungefär som för 1995:an så lär du kunna få tag på några flaskor från England utan problem. 1995:an finns fortfarande att köpa hos FRW, Farr, m.fl.
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Provningsanteckningar Krug Clos d'Ambonnay 1996

chambertin skrev:
Har Juhlin skrivit ngt om CdA förresten ?

Krug CdA 1995 är med i hans senaste bok och får betyg 96 (97), att jämföras med Krug CdM 1995 som får 93 (97) och vanliga Krug 1995 som får 94 (96).
 
SV: Provningsanteckningar Krug Clos d'Ambonnay 1996

chambertin skrev:
Med tanke på prisutvecklingen mellan CdM och CdA så kommer väl nästa cuvée att göras i en upplaga på 1000 flaskor och kosta runt 3500£. ;D
edit: CdA 1996 Går enligt wine-searcher att förbeställa för 2500€
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Provningsanteckningar Krug Clos d'Ambonnay 1996

Jag tror att chambertin syftade på den där single vineyard Krug Pinot Meunier, som det spekulerades om i bloggen.
 

chambertin

Medlem
SV: Provningsanteckningar Krug Clos d'Ambonnay 1996

shorepower skrev:
edit: CdA 1996 Går enligt wine-searcher att förbeställa för 2500€
2500€, som hittat !

Skall vi slå vad om vem som kommer att bli förste kandidat härifrån som kommer med i Lyxfällan. ;)

Som Elvis skrev så syftade jag på en eventuell framtida (men förmodligen högst osannolik) Pinot Meunier-cuvée.
 

SUPRA

Bäst
SV: Provningsanteckningar Krug Clos d'Ambonnay 1996

Elvis skrev:
Krug CdA 1995 är med i hans senaste bok och får betyg 96 (97), att jämföras med Krug CdM 1995 som får 93 (97) och vanliga Krug 1995 som får 94 (96).

Han har fel. Han har fel. Han har fel. Han har fel. Han har fel. Han har fel. Han har fel. Han har fel...

::)
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Provningsanteckningar Krug Clos d'Ambonnay 1996

Supra, tänk vilken fin bild du kommer att kunna ta på dina två CdA bredvid varandra! ;)
 
Toppen